یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

افراد متخلف در مرنجاب جریمه تلف شدن یک راس کل وحشی را که معادل ۲۵۰ میلیون ریال بود به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت کردند.

کل وحشی

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا، انتشار تعقیب و گریز خودروهای آفرود و گونه جانوری کل وحشی، در برخی مناطق استان و به دنبال آن جان باختن این گونه جانوری، سبب شد تا نگرانی ها در خصوص اینگونه جانوری و تکرار احتمالی این اتفاق تلخ خاطر بسیاری از دوست داران محیط زیست را ناراحت کند. امری که نشان دهنده فقدان بزرگ حفاظت از گونه های جانوری و عدم آموزش به گردشگران از سوی متولیان حوزه گردشگری کشور است. اتفاقی که بارها و بارها به شکل های مختلف رقم می خورد و هر روز محیط زیست کشور یک گونه با ارزش خود را به گونه ای از دست می دهد.

ایرج حشمتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این خصوص گفت:  آفرود سوارانی که این تخلف را مرتکب شده بودند پس از شناسایی، شخصا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آران و بیدگل مراجعه کرده و ضمن پذیرش تخلف خود برای آنان پرونده قضایی تشکیل شد. این افراد بر اساس قانون، جریمه تلف شدن یک راس کل وحشی را که معادل ۲۵۰ میلیون ریال است به عنوان ضرر و زیان به حساب دولت پرداخت کردند و ضمن انجام مراحل بازپرسی، پرونده آنان برای ارسال به مرجع قضایی کامل شد.

وی افزود: این تخلف در نزدیکی منطقه حفاظت شده یخاب در استان اصفهان انجام شده است و زمینه ساز چنین تخلفاتی انجام گردشگری های غیرهمسو با محیط زیست است که فقدان آموزش در آن نقشی اساسی دارد. این گونه جانوری در اثر وحشت و استرس ناشی از تعقیب خودرو، جان خود را از دست داده است و با همپوشانی بین دستگاهی و فرهنگ سازی و تامین و تخصیص اعتبارات آموزشی در این زمینه می توان مانع بروز اینگونه تخلفات شد و به شکلی بهتر از گونه های جانوری کشور محافظت کرد.

کد خبر 561656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha