رئیس مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت درخصوص انتشار اخباری مبنی بر خرید و فروش اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در ایران توضیح داد.

زمان طلايي پيوند عضو حداكثر 4 ساعت است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی شادنوش رئیس مرکز پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز یکشنبه ۱۱ آبان گفت: مطالبی که در سایت‌های ضد انقلاب درباره خرید و فروش و تجارت اعضای بدن بیماران کرونا مطرح شده، به هیچ وجه صحت ندارد.

شادنوش افزود: وزارت بهداشت به دقت شایعاتی را که در زمینه تجارت و خرید و فروش اعضای بدن در فضای مجازی منتشر می شود، رصد می کند، حراست وزارت بهداشت نیز به دقت این شایعات و افرادی را که با بازنشر این مطالب به گسترش آن دامن می زنند، زیر نظر دارد.

وی گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که این مطالب کذب از خارج از کشور فرستاده شده و هدف این شایعه سازان ایجاد التهاب، تشویش اذهان عمومی و ایجاد نارضایتی در جامعه است.

رئیس مرکز پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت افزود: هر گونه پیوند عضو در ایران در شبکه قانونی و تعریف شده رسمی در بیمارستان ها امکانپذیر است و خارج  از آن اساسا انجام هیچ عمل پیوند عضوی امکانپذیر و عملیاتی نیست.

شادنوش ادامه داد: بعضی ها از آرامش ایجاد شده در کشور در حوزه پیوند عضو رضایت ندارد و به پخش و انتشار این شایعات اقدام می کنند. از طرفی هم، چون موضوع ترحم انگیزی است بدخواهانی تمایل دارند از این طریق عواطف مردم را تحریک و ایجاد نارضایتی کنند.

چندی پیش شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر تجارت اعضای بدن بیماران کرونا در تبریز منتشر شد که با دستور دادستان عمومی و انقلاب تبریز این شایعه پراکنان دستگیر شدند.

کد خبر 561588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha