مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

قم تنها شهر جهان است که از ۱۲۲ ملیّت مختلف در آن زندگی می‌کنند.

اتباع خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس شیرمحمدی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا در قم مأموریت ساماندهی حدود ۱۴۰۰ زائر هندی که در بیش از ۳۰ نقطه شهر با کمترین امکانات پراکنده بودند، به اداره کل اتباع محول شد که توانستیم در پنج نقطه این زائران را ساماندهی کنیم. با پیگیری فراوان با سفارت هند شرایط بازگشت زائرین را فراهم کردیم و در ۹ فروردین در اولین مرحله ۸۰۰ نفر و ۵۵۰ نفر باقیمانده هم در سه مکان ارجاع داده شدند.

وی افزود: متأسفانه تست کرونا ۲۸۵ نفر از این زائران مثبت شد که با تلاش‌های مرکز بهداشت و استانداری توانستیم در مکانی خارج از شهر، این افراد را تا بهبودی کامل قرنطینه کنیم و فقط یک پیرمرد ۹۶ ساله با بیماری زمینه‌ای نارسایی کلیوی فوت کرد. با رایزنی‌های متعدد، سفارت هند هزینه اسکان را بر عهده گرفت اما هزینه‌های درمان به عهده ما بود. روادید بسیاری از این افراد اسفند پارسال تمام شده بود و به دلیل نداشتن مرز زمینی مشترک با هند به اجبار در ایران ساکن بودند. با شیطنت برخی افراد فیلم ساماندهی و خروج این اتباع با عنوان حضور و تردد اتباع پاکستانی در شهر قم نشان داده شده بود.

۱۲۲ ملیّت مختلف در قم زندگی می‌کنند

شیرمحمدی با بیان این که استان قم تنها شهر جهان است که از ۱۲۲ ملیّت مختلف در آن زندگی می‌کنند، تاکید کرد: از این امر می‌توان به عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اقتصادی استفاده کرد و  اتباع می توانند سفیران صادرات کالاهای ایرانی و جذب سرمایه باشند که متأسفانه نسبت به این امر غفلت شده است. با کمک استاندار قم توانستیم دستورالعمل اقامت پنج ساله را برای اولین بار اجرایی کنیم و به سه تن از اتباع سرمایه دار اقامت پنج ساله داده شد و ۲۰ پرونده نیز در حال بررسی است.

او درباره اتباع غیر مجاز دستگیرشده بیان کرد: سعی می‌شود همه افراد در اردوگاه‌ها با رعایت فاصله اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از دو روز نمانند و با رسیدن به تعداد ۳۰ نفر به سمت مرز هدایت می‌شوند. از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از مرز رد شدند.

کد خبر 561341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha