فرماندار چالدران بر لزوم مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهرستان به دلیل آسیب‌پذیر بودن در برابر خطرهای ناشی از بلایای طبیعی تاکید کرد.

رانش زمین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن محمدزاده با اشاره به وضعیت شهرستان از لحاظ آسیب پذیری در برابرخطرات ناشی از بلایای طبیعی، بر مقاوم سازی واحدهای مسکونی در حوزه شهری و روستایی تاکید کرد و گفت: با مقاوم سازی واحدهای مسکونی غیر مقاوم در این شهرستان می‌توان خطرات ناشی از این حوادث از جمله زلزله را به حداقل رساند.

وی همچنین عمران و آبادانی روستاها با اجرای طرح های هادی را یکی از برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و گفت: متاسفانه در طول چند سال گذشته باوجود داشتن ظرفیت های مهم گردشگری در روستای قره کلیسا، طرح هادی در این روستا انجام نگرفته بود که خوشبختانه با پیگیری های لازم برای این روستا نقشه طرح هادی تهیه شده است.

فرماندار چالدران در آذربایجان غربی به ضمانت بانکی در خصوص اخذ تسهیلات بانکی برای متقاضیان نیز اشاره کرد  گفت: با استفاده از ضمانت سفته زنجیره‌ای می‌توان مشکل بسیاری از وام گیرندگان روستایی را در خصوص ضمانت بانکی حل کرد.

محمدزاده همچنین به موضوع رانش زمین در روستای بغلچی و مخمور نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه رانش زمین در این روستاها ساکنین را تهدید می‌کند که با تملک زمین در این روستاها این مشکل در حال برطرف شدن است.

کد خبر 561311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha