شمار موارد جدید روزانه کرونا در جهان با اوج گرفتن شیوع آن در کشورهای نیمکره شمالی، روز چهارشنبه ۷ آبان برای نخستین بار در یک روز بیش از ۵۰۰۰۰۰ مورد افزایش یافت.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین شمار موارد روزانه جهانی کووید-۱۹ در جمعه گذشته برای نخستین بار با افزایشی حدود ۲۵ درصدی در کمتر از دو هفته به ۴۰۰۰۰۰ نفر رسیده بود.

اغلب کشورهای غربی و بخشی از آمریکای لاتین بالاترین میزان افزایش روزانه موارد کرونا را در چند هفته گذشته گزارش کردند. بسیاری از دولت‌ها با استثنای بزرگ ایالات متحده آمریکا، اقدامات قوی‌تری را برای مهار کردن انتشار ویروس آغاز کرده‌اند.

شمار موارد جهانی کروناویروس اکنون به ۴۴.۷ میلیون و شمار مرگ‌های ناشی از آن به ۱.۱۷ میلیون مورد رسیده است.

اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین در مجموع بیش از ۶۶ درصد موارد جهانی عفونت و بیش از ۷۶ درصد مرگ‌های جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.

شمار موارد جدید روزانه کرونا در اروپا در طول دو هفته گذشته دو برابر شده است و برای نخستین بار در روز چهارشنبه به بیش از ۲۵۰۰۰۰ مورد رسید. اروپا تا به حال ۹.۵ میلیون مورد عفونت کرونا و حدد ۲۶۱۰۰۰ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است.

فرانسه برای نخستین بار در یکشنبه این هفته بیش از ۵۰۰۰۰ مورد عفونت گزارش کرد.

فعالیت اقتصادی «منطقه اروپایی» (Euro-zone) این ماه با تجدید محدودیت‌ها برای کنترل شیوع کرونا که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در بخش اصلی اقتصاد این منطقه یعنی صنعت خدمات را مجبور تعطیلی کرده است، دوباره افت کرده است.

ایالات متحده آمریکا همچنان با ۸.۹ میلیون مورد عفونت کرونا و ۲۲۸۰۰۰ مرگ ناشی از آن در رده اول جهان قرار دارد.

آمریکا با گزارش ۸۴۱۶۹ مورد عفونت جدید روزانه کرونادر روز جمعه رکوردی جدیدی را به جای گذاشت و شیوع کرونا در تقریبا همه جای این کشور پیش از روز انتخابات ریاست‌جمهوری در سه‌شنبه ۱۳ آبان شدت گرفته است.

آمریکا به طور میانگین ۷۵۰۰۰ مورد کرونا در روز گزارش کرده است و پژوهشگران پیش‌بینی می‌کنند شمار تلفات کووید-۱۹ در این کشور در صورتی که تقریبا همه آمریکاییان ماسک نزنند، در ماه فوریه (بهمن) از ۵۰۰۰۰۰ نفر خواهد گذاشت.

آسیا نیز در شنبه هفته گذشته از مرز ۱۰ میلیون عفونت کروناویروس عبور کرد و اکنون دومین منطقه جهان از لحاظ شمار موارد کرونا است.  این اوج‌گیری کرونا در آسیا عمدتا مربوط به هند است که با وجود کاهش موارد در سایر کشورهای آسیایی موارد کرونا در آن همچنان رو به افزایش است.

هند که دومین کشور پرجمعیت جهان و نیز دومین کشور جهان از لحاظ شمار موارد کرونا است، این هفته به طور میانگین ۴۸۰۰۰ مورد عفونت گزارش کرد و شمار کل موارد عفونت در آن از مرز ۸ میلیون مورد عبور کرد.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند قول داده است که هر واکسن موفق در برابر ویروس کرونا را در اختیار همه جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری این کشور بگذارد. هند در حال آماده کردن یک پایگاه داده‌ها از همه کارکنان بهداشتی دولتی و خصوصی برای شتاب بخشیدن به روند واکسیناسیون به محض دسترسی به یک واکسن هستند.

کد خبر 561214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha