پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

انگیزه تاسیس خانه عماد تجربه‌ای است که والدین عماد در دوران بستری او در بیمارستان‌های مختلف تجربه کرده‌اند.

حناچی

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران که امروز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه در افتتاح همراه‌سرای مرکز طبی کودکان (خانه عماد) حضور داشت، در یادداشتی ماجرای ایجاد این محل و ماموریت آن را تشریح کرد.

حناچی در این یادداشت نوشت:

خانه عماد موسسه‌ای است با هدف حمایت از کودکان بیمار و خانواده‌های آنها که به یاد و خاطره عماد آرمان شامخی شکل گرفته است.

انگیزه تاسیس خانه عماد تجربه‌ای است که والدین عماد در دوران بستری او در بیمارستان‌های مختلف تجربه کرده‌اند.

عماد در اردیبهشت ۱۳۹۵ در شهر استیت کالج پنسیلوانیا به دنیا آمد. بعد از تولد مشخص شد عماد مبتلا به سندروم داون و یک بیماری قلبی نادر است. عماد مجموعا بیشتر از ۷ ماه در بیمارستان‌های کودکان در شهرهای هرشی، اورلاندو و فیلادلفیا بستری بود و ۴ روز بعد از تولد یک سالگی‌اش از دنیا رفت.

در دوران درمان عماد با وجود اینکه بیمارستان‌ها همگی در فاصله زیادی از شهر محل زندگی خانواده او قرار داشتند، در اطراف همه این بیمارستان‌ها مجموعه‌هایی توسط یک خیریه زنجیره‌ای برای اقامت خانواده‌های بیماران تاسیس شده بود و این مراکز خدمات رایگان یا با هزینه بسیار اندک در اختیار خانواده‌های کودکان بیمار قرار می‌دادند.

این تجربه مثبت دوران درمان عماد، برای پدر و مادر او انگیزه‌ای شد تا موسسه‌ای برای ایجاد اقامتگاه‌های مناسب برای بهبود شرایط خانواده‌های بیماران و بخصوص بیماران خردسال در ایران تاسیس کنند.

ماموریت خانه عماد این است که در حد ظرفیت خود شرایطی را فراهم کند تا بیماران و خانواده‌هایشان در طول زمان پر فراز و نشیب درمان، دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند و در این مسیر سخت با روحیه‌ای بهتر، با انرژی و پر توان قدم بردارند و حضوری پرمعناتر برای فرزندشان بیافرینند.

کد خبر 561101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha