آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه طرح‌های دولتش را برای برقراری دوباره «قرنطینه ملایم» در این کشور در پارلمان اعلام کرد.

Merkel

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین از روز دوشنبه کافه‌ها، رستوران‌ها، تئاترها، استخرهای شنا و  سالن‌های ورزش برای یک ماه تعطیل خواهند شد و گردهمایی‌های عمومی به دو خانوار یا حداکثر ۱۰ نفر محدود خواهند شد.

از مردم خواسته می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند و به هتل‌ها توصیه می‌شود گردشگران را نپذیرند. اما مدارس، مهدکودک‌ها و فروشگاه‌ها باز خواهند ماند.

مرکل گفت در حالیکه آلمان وارد فصل سرد شده است، این کشور در «موقعیت خطیری» قرار دارد. به گفته مرکل، در حالی که شمار بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه در ده روز گذشته دو برابر شده‌اند، در صورتی که اقدامات بیشتری برای مهار ویروس کرونا انجام نشود، «در طول چند هفته» بیمارستان دچار ازدحام و کمبود تخت خواهند شد.

اما اعلام این قرنطینه به خصوص با مخالفت بخش پذیرایی در آلمان روبرو شده است. با وجود تضمین دولت آلمان برای پرداخت یارانه‌های بیشتر، رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها با این تعطیلی جدید دچار آسیب شدید اقتصادی می‌شوند.

بسیاری از صاحبان این مکان‌ها می‌گویند کاملا مقررات بهداشتی جدید را رعایت کرده‌اند و داده‌های چندانی وجود ندارد که رستوران‌ها و کافه‌ها که مشتریانشان ماسک می‌زنند، عامل افزایش اخیر شیوع کرونا در آلمان باشند.

کد خبر 561074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha