چهاردهمین دوره مراسم اهدای جوایز فیلم آسیا برگزار شد و «انگل» با بردن چهار جایزه از جمله بهترین فیلم پیروز بزرگ این دوره لقب گرفت.

فيلم سينمايي انگل

به گزارش همشهری آنلاین، مراسم امسال جوایز فیلم آسیا همزمان با بیست و پنجمین جشنواره فیلم بوسان البته به شکل آنلاین برگزار شد و نمایندگان سینمای ایران نصیبی از جوایز نبردند. در بخش بهترین فیلم، «شیطان وجود ندارد» محمد رسول‌اف رقابت را به فیلم برنده اسکار «انگل» ساخته بونگ جون-هو باخت. هر چند فیلم رسول‌اف هم شیر طلایی برلین را در کارنامه دارد.

جایزه بهترین کارگردان به وانگ زیائوشوای برای «بدرود پسرم» رسید و حامد بهداد که نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد برای «قصر شیرین» سیدرضا میرکریمی بود، بدون جایزه ماند. چرا که یک بازیگر از کره جنوبی این جایزه را برد. جایزه بهترین بازیگر زن را هم ستاره‌ای از سینمای چین از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلمنامه در حالی به «انگل» اهدا شد که در این بخش محمد داوودی و محسن قرایی با «قصر شیرین» نامزد دریافت جایزه بودند. «انگل» در دو بخش بهترین تدوین و بهترین طراحی تولید هم جایزه برد تا موفق‌ترین فیلم چهاردهمین دوره مراسم اهدای جوایز فیلم آسیا باشد.

کد خبر 560959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha