چین قصد دارد با نمایش نخستین فیلم پاکستانی در ۴۰ سال اخیر، روابط دیپلماتیکش با این کشور را به سطح گسترده‌تری ببرد.

سینمای پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین،  مهر به نقل از ورایتی نوشت: یک فیلم پاکستانی در نوامبر در چین روی پرده‌های سینما می‌رود. این فیلم نخستین فیلم پاکستانی در ۴۰ سال اخیر خواهد بود که در چین پخش می‌شود. این در حالی است که پکن می‌خواهد روابط خود با پاکستان را در زمانی تقویت کند که ارتباطش با هند به ضعیف‌ترین حالت خود رسیده است.

فیلم نظامی و اکشن رومنس «پروازهای جنون» از روز سیزدهم نوامبر (۲۳ آبان) در سراسر چین اکران می‌شود. دسترسی به چیزی که همین ماه تبدیل به بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان شد، تصویر جالبی برای پاکستان است که صنعت فیلمش به مشکلات عظیمی خورده چون از سال گذشته فیلم‌های محبوب هندی به خاطر تنش‌ها بر سر کشمیر دیگر در آن به نمایش در نمی‌آیند.

پکن طی سال‌های اخیر ده‌ها میلیارد دلار در پاکستان سرمایه‌گذاری کرده و سرمایه پروژه‌های ریلی و برق‌آبی و دیگر پروژه‌های زیرساختی را تامین کرده است. این کشور همچنین توانسته به بندر گوادر بسیار استراتژیک پاکستان دسترسی پیدا کند.

حالا ۲ کشور دارند از صنعت فیلم برای نزدیک‌تر کردن روابط خود استفاده می‌کنند. فیلم با فاصله کمی پیش از هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و پاکستان روی پرده می‌رود.

این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ است که به زبان اردو توسط هسیب حسن کارگردانی شده و با فروش ۲.۱ میلیون دلاری پنجمین فیلم پرفروش تاریخ پاکستان است. به این ترتیب این فیلم عملکردی بهتر از «انتقام‌جویان: پایان بازی» داشت که با ۱.۹ میلیون دلار در رتبه هشتم پرفروش‌های این کشور قرار گرفت. فیلم «پروازهای جنون» تا به حال از اکران خارجی خود در استرالیا، نروژ، بریتانیا و امارات فقط ۲۶۱ هزار دلار فروخته است.

کد خبر 560895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha