مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۵ هزار اشتراک برق در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۵ هزار مشترک برق شامل طرح برق امید می‌شوند.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داوود راهزادی اظهار کرد: از این تعداد اشتراک ۴۰ هزار مشترک شهری و ۲۵ هزار مشترک دیگر روستایی است.

وی مهم‌ترین هدف این طرح را اصلاح مصرف برق از سوی مشترکین دانست و افزود: اجرای طرح برق امید آغازکننده زنجیره اصلاح مصرف برق است. زمان آغاز اجرای طرح برق امید آبان‌ماه جاری است و گروه هدف مورد نظر برای اجرای این طرح مشترکین پرمصرف برق در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

راهزادی گفت: مبالغ مشترکین کم‌مصرف در این طرح صفر خواهد بود و تا زمانی که مشترکان مصرف خود را در حد الگوهای تعیین‌شده حفظ کنند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این طرح به دنبال کاهش شدید مشترکین برق پرمصرف در استان هستیم و امید است با همکاری این مشترکین، تعداد مشترکین پرمصرف به حداقل رسانده شود.

راهزادی تصریح کرد: بیشترین میزان مصرف برق در خانوارها به طور معمول به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند می‌توانند در گروه کم‌مصرف‌ها قرار گیرند و از تخفیف درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: میانگین مصرف برق مشترکان خانگی استان حدود ۲۵۰ کیلووات ساعت در ماه است. مشترکانی با این میزان مصرف در گروه‌های خوش‌مصرف طبقه‌بندی می‌شوند، اما مشترکانی که تا ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشند می‌توانند از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق بهره‌مند شوند.

راهزادی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعرفه‌های برق پلکانی است، حتی مشترکان پرمصرف نیز می‌توانند با رعایت نکات مدیریت مصرفی، از افزایش مصرف برق جلوگیری کنند و با ورود به طبقه خوش‌مصرف‌ها بهای کمتری برای برق بپردازند.

کد خبر 560832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha