ده‌ها مرکز فروش مرغ زنده در شهر چابهار به شیوه‌ای غیربهداشتی فعالیت می‌کنند و همزمان طرح سرمایه‌گذار پروژه ساماندهی از سوی شهرداری بلاتکلیف مانده است.

مرغ‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، شیوه خرید و فروش مرغ زنده، شیوه‌ای مرسوم برای مردم بلوچ است اما در شهر چابهار تبدیل به یک معضل شده است؛ مراکز عرضه مرغ زنده معمولاً در حاشیه شهرها در قالب بازارچه به صورت تجمیع شده و متمرکز کار می‌کنند اما در شهر چابهار به صورت کاملاً پراکنده در محله‌ها به صورتی غیربهداشتی آن‌ هم در شرایط فعلی با وجود شیوع کرونا ویروس و لزوم رعایت بیش‌ از بیش موارد بهداشتی، خرید و فروش می‌کنند.

در سال ۹۴ برای ساماندهی این مرغ فروشی‌ها طرحی در فرمانداری و شهرداری چابهار تدوین شده و یک سرمایه‌گذار برای اجرای طرح فراخوانده شده است. سرمایه‌گذار پروژه در این باره گفت: بعد از فراخوان کار شروع و زمین به مدت ۱۵ سال از سوی شهرداری به من تحویل شد و من در سال ۹۵ حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای ساخت بازارچه سرمایه‌گذاری کردم.

حیدر جودا افزود: قرار شد تمام ۳۰ مرغ‌فروشی داخل شهر جمع و به بازارچه منتقل شوند؛ در بازارچه ۶ غرفه اتحادیه مرغ‌داران و بقیه برای مرغ‌فروشی‌های خرد تعبیه و برای تسهیل خرید و فروش مردم منطقه، پیک موتوری هم برای بازارچه راه‌اندازی شد. در حالی که بازارچه کاملاً آماده بود، اعلام شد در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی است و باید در محل دیگری از شهر احداث شود.

سرمایه‌گذار پروژه ساماندهی مرغ‌فروشی‌های چابهار ادامه داد: دو سال است بازاچه مجهز رها شده و شهرداری هم پاسخ مناسب و منطقی به ما نمی‌دهد؛ در حالی که همچنان مرغ‌فروشی‌ها به شکلی غیربهداشتی در گوشه کنار شهر فعالیت دارند.

شهردار: جانمایی پروژه باید تغییر کند

شهردار چابهار با اذعان به مشکل و معضل مرغ ‌فروشی‌های شهر بیان کرد: دو معضل اصلی شهر چابهار حاشیه‌نشینی و مرغ‌فروشی به صورت زنده است و قطعاً مرغ فروشی‌ها باید ساماندهی شوند.

یونس حقانی خاطرنشان کرد: متاسفانه جانمایی سرمایه‌گذار پروژه در طرح بازآفرینی ۳۴ هکتار از ارضی در مناطق حاشیه‌نشین «مرادآباد و میرآباد» است و باید تغییر مکان پیدا کند. به سرمایه‌گذار اعلام کردیم حاضریم تمام خسارت را جبران و در هر نقطه از شهر که می‌خواهد برای کار به وی زمین اهدا کنیم.

شهردار چابهار در پاسخ به اینکه چرا از ابتلا به سرمایه‌گذار اجازه داده شده در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی بازارچه مرغ بسازد، گفت: توافق کتبی میان سرمایه‌گذار و شهردار وقت امضا نشده و  صرفاً شفاهی به وی اعلام شده است.

سرمایه‌گذار پروژه اما در پاسخ مطالب مطرح شده توسط شهردار، افزود: تمامی مدارک لازم و مستندات و نامه‌ها مبنی بر بلامانع بودن ساخت بازاچه مرغ در محل فعلی موجود است و مهم‌ترین دلیل این ادعا همان زمینی ‌است که از سوی شهرداری در اختیار من قرار گرفته است. علاوه بر این حالا که طرح اجرا شده نمی‌توانم از آن نقل مکان کنم چرا که ساعت‌ها و روزها کار و سرمایه‌ برای ساخت آن صرف شده است.

کد خبر 560770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha