مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای گذشته خبرساز شد اما حالا خبر می‌رسد قیمت این محصول در مزارع استان بوشهر کاهش یافته است.

گوجه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، استان بوشهر رتبه نخست تولید خارج از فصل گوجه‌فرنگی را در کشور دارد. برداشت این محصول در بخش ارم دشتستان آغاز شده و تا اواسط آبان گوجه بخش بوشکان، شهرستان جم و حتی بخشی از مزارع بُردِخون در دیر هم وارد بازار می‌شود. در روزهای گذشته قیمت گوجه در بوشهر به ۱۵ هزار تومان هم رسید. همان روزها قیمت گوجه در مزارع ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان بود اما اکنون به ۶ تا ۷ هزار تومان کاهش یافته است.

خسرو عمرانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر افزود: امسال سرما و بارندگی در مناطق مرکزی کشور زودتر رخ داد و این موضوع باعث گرانی گوجه شد. صادرات به عراق نقش مؤثری در بازار گوجه‌فرنگی دارد، اگرچه ما به کشورهای دیگر مانند قطر و افغانستان هم صادرات داریم اما عمده آن به عراق است و اگر صادرات به این کشور دچار مشکل شود بازار داخلی از آن تأثیر می‌گیرد.

عمرانی در همین حال به افزایش هزینه‌های تولید محصول اشاره کرد و گفت: کشاورزان برای کشت هر هکتار گوجه‌فرنگی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌اند، یعنی برای هر کیلو بیش از ۲ هزار تومان اما هزینه تولید بیشتر از این است. قیمت گوجه‌فرنگی باید به‌گونه‌ای باشد که کشاورز بتواند حاصل دسترنج خود را دریافت کند.

کد خبر 560746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha