شرکت داروسازی آمریکایی فایزر روز سه‌شنبه ۶ آبان اعلام کرد که قصد دارد برای واکسن کرونایش در ماه آینده از سازمان غذا و داروی آمریکا تقاضای مجوز اضطراری کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس شرکت قایزر در مرحله نهایی کارآزمایی واکسن تولیدی‌اش برای کووید-۱۹ است که اکنون تقریبا همه ۴۴۰۰۰ شرکت‌کننده‌ تعیین‌شده‌اش را در سراسر جهان به دست آورده است. تقریبا ۳۶۰۰۰ نفر از این افراد دومین تزریق این واکسن دو دوزی را دریافت کرده‌اند.

قابل توجه این که شرکت‌کنندگان در  کارآزمایی این واکسن گسترش داده شده است تا افراد در سنین پایین‌تر تا حداقل ۱۲ سال و نیز افراد دچار بیماری مزمن مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت C و هپاتیت B هم جزو آنها قرار گیرند.

قایزر انتظار دارد که به زودی تا پایان ماه اکتبر (اواسط آبان) دریابد آیا این واکسن در این جمعیت در پیشگیری از ویروس کرونا موثر بوده است یا نه.

شرکت فایزر قبلا قراردادهایی با آمریکا، اتحادیه اروپا و ۱۰ کشور دیگر برای تامین صدها میلیون دوز این واکسن در صورت تایید شدن، امضا کرده است.

واکسن فایزر که با همکاری شرکت آلمانی بیوان‌تک ساخته می‌شود، از نوع RNA پیامبر یا mRNA است که با انتقال ژن‌های پروتئین‌های سطحی ویروس کرونا به درون بدن باعث ساخته شدن آنها بوسیله سلول‌ها و واکنش دستگاه ایمنی  و تولید آنتی‌بادی‌های محافظت‌کننده می‌شود.

کد خبر 560684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha