یک بررسی داروی آنتی‌بادی شرکت آمریکایی داروسازی الای لیلی برای درمان بیماران بستری کووید-۱۹ به علت بی‌تاثیر بودن این دارو متوقف شد.

Lily

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ناظران مستقل دو هفته پیش به علت خطرات احتمالی این بررسی را متوقف کرده بودند. اما انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که بررسی دقیق‌تر مشکلی از لحاظ خطرناک بودن دارو را نشان نداد، اما معلوم شد که این دارو در بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ تاثیر چندانی ندارد.

این نتایج مانعی در راه داروهای حاوی آنتی‌بادی‌های مونوکلونال یا پادتن‌های تک‌دودمانی به شمار می‌آیند که یکی از امیدوارکننده‌ترین شیوه‌های درمانی کووید-۱۹هستند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در هنگام ابتلایش به کرونا داروی تجربی مشابهی حاوی دو آنتی‌بادی را از شرکت رجنرون دریافت کرد.

اما شرکت لیلی در بیانیه‌ای یادآور شد که بررسی جداگانه‌ای درباره تاثیر این داروی حاوی آنتی‌بادی بر موارد خفیف تا متوسط کرونا برای جلوگیری از شدت گرفتن بیماری و بستری شدن افراد در حال انجام است.

شرکت لیلی همچنین گفت بررسی‌های خودش را هم درباره این دارو تولیدشده بوسیله شرکت کانادایی آبسلرا ادامه می‌دهد.

شرکت‌های لیلی و رجنرون از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خواسته‌اند تا مجوز مصرف اضطراری این داروهای حاوی آنتی‌بادی‌شان را که در مراحل نهایی آزمایشی هستند، صادر کند.

لیلی می‌گوید این تقاضا بر اساس نتایج سایر بررسی‌ها است که نشان داده‌اند این دارو به بیمارانی که بستری نیستند، کمک می کند و همچنان از FDA می‌خواهد برای این دارو مجوز صادر کند.

کد خبر 560636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha