سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، نرخ جدید ثبت‌نام آزمون آیلتس را به مبلغ ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون ابلاغ کرد.

آزمون آیلتس

به گزارش همشهری آنلاین، هزینه آزمون آیلتس اوایل شهریور امسال از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همان موقع به رسانه‌ها گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، هزینه این آزمون برای ما بالا رفته است.

نرخ دلار در شهریور امسال ۲۲ هزار تومان بود و طی هفته‌های گذشته تا ۳۲ هزار تومان هم رسید و حالا وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده و با توجه به افزایش نرخ دلار، قیمت آزمون یادشده یک بار دیگر دچار افزایش قیمت شده است.

حالا بر اساس بخشنامه شماره ۴۹۹۵۳ تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۹ سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، نرخ جدید ثبت‌نام آزمون آیلتس به میزان ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون ابلاغ شده است.

سازمان سنجش اعلام کرده وجه واریزی ازسوی داوطلبان برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس علی‌الحساب است و این یعنی چنانچه قبل از برگزاری آزمون تغییر قابل‌اعتنایی (افزایش یا کاهش) در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و سایر شاخص‌های اقتصادی اعلام شود، مابه‌التفاوت نرخ قطعی ثبت‌نام از داوطلبان دریافت یا به آنان برگردانده می‌شود.

سازمان سنجش تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در ایران است و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده‌اند، فاقد اعتبار و غیرقانونی است. تاکنون ۹ مرکز خصوصی مجوز برگزاری آزمون IELTS را از سازمان سنجش دریافت کرده‌اند.

کد خبر 560503

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha