پاییز چشم روشن طبیعت روستای دهبار است و ترکیب رنگ زیبای برگ درختان، آواز پرندگان و آب و هوای خوب و معتدل زیبایی‌های منطقه را در فصل پاییز دوچندان می‌کند.

جادوی هزار رنگ پاییز در طبیعت روستای دهبار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روستای دهبار در فاصله ۱۴ کیلومتری طرقبه در دامنه کوه‌های بینالود واقع شده است. این روستا نیز مانند بسیاری از ییلاقات دیگر این منطقه، در دل دره قرار دارد. جاده منتهی به روستا، مسیری پرپیچ‌وخم ولی برخوردار از مناظر بکر و زیباست.

قبل از رسیدن به روستا، زمانی که در ارتفاع بالاتری نسبت به روستا قرار دارید، می‌توانید یک نمای کلی از روستا و باغات میوه را ببینید که مخصوصا در فصل‌های بهار و پاییز بسیار دیدنی است. در بهار منظره زیبای شکوفه‌های درختان به رنگ‌های صورتی، سفید و در پاییز طیف زیبایی از رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی، توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند. محال است این منظره وسوسه‌انگیز زیبا را ببینید و برای لحظاتی از ماشین پیاده نشوید.

ساختار کلی روستا، به این شکل است که خانه‌های روستا در بالادست و باغات میوه در پایین‌دست قرار گرفته است. از وسط روستا هم رود پرآبی رد می‌شود که از کوه‌های بینالود سرچشمه می‌گیرد. شغل بیشتر اهالی روستا، کشاورزی است و مهم‌ترین محصولات روستای دهبار عبارتند از: سیب، گیلاس، آلبالو، گلابی و گردو. بنا به روایاتی، نام قدیم روستا «بار» بوده است. این نام به دلیل درختان پربار و پرثمر باغات روستا بوده، ولی بعدها به «دهبار» تغییر یافته است.

کد خبر 560472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha