نخستین جرثقیل ۵۵ تنی تلسکوپی خاورمیانه در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان استان اصفهان در کاشان رونمایی شد.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا ریاضی فینی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اندیشه‌مدار روز سه‌شنبه ۶ آبان گفت: برای ساخت این جرثقیل و خودروی کشنده، ۳۰ هزار قطعه در کشور بومی‌سازی و تولید شده است. ۳۰۰ میلیارد ریال در بومی‌سازی این طرح هزینه شده و هر دستگاه با قیمتی بین ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار دلار در بازار عرضه خواهد شد.

رضا ریاضی فینی افزود: مدت زمان بومی‌سازی طرح و ساخت این جرثقیل و خودروی کشنده چهار سال طول کشید و این شرکت برای افزون بر ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. کمترین و بیشترین شعاع باربرداری بوم بین ۹ تا ۴۱ متر است و هر دستگاهی که در این طرح بومی‌سازی شده، نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد. بیش از ۹ هزار شرکت فناور در سراسر کشور فعال است که پنج هزار و ۱۲۸ واحد به طور رسمی به عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شدند و استان اصفهان میزبان حدود ۱۰ درصد آنها است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

کد خبر 560459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha