سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

استاندار کردستان گفت: با توجه به حاد بودن وضعیت بانه و بیجار از لحاظ شیوع کرونا، از امروز ششم آبان به مدت یک هفته تمام اداره‌های دولتی، بانک‌ها، دستگاه‌های خدماتی و شرکت‌های بخش خصوصی در این شهرستان‌ها تعطیل است.

استانداري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: تصمیم به تعطیلی فعالیت ادارات بانه و بیجار با هدف تامین سلامت مردم که از هر چیزی مهمتر است، اتخاذ شد.

وی خواستار فعالیت ۵۰ درصد کارکنان ادارات دیگر مناطق استان به صورت دورکاری شد و اضافه کرد: از امروز به‌مدت یک هفته دستگاه‌های اجرایی دولتی، خصوصی و خدماتی باید این مصوبه را اجرا کنند.

به گفته  استاندار در این ایام جلسه‌های اداره‌ها و استانداری باید محدود یا تعطیل شود و در صورت نیاز به برگزاری، زمان آن کوتاه و افراد حاضر نیز محدود باشند تا تجمع ایجاد نشود.

وی اظهار کرد: مشاغلی که پیش از این تعطیل اعلام شده همچنان این روند ادامه دارد ضمن اینکه باید اصنافی همچون نمایشگاه‌های اتومبیل، بنگاه‌های معاملات ملکی و طلافروشی‌ها نیز به این مشاغل اضافه شود.

مرادنیا بر لزوم تجهیز بیمارستان ارتش در سنندج به منظور آمادگی برای زمانی که آمار بستری‌ها افزایش یابد تاکید کرد و گفت: طبق گزارش‌های رسیده، مرخصی استعلاجی به کارکنان مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تامین اجتماعی داده نمی‌شود و آنها ناچارند با وجود بیماری در محل کار حاضر شوند که بسیار آسیب‌زا است و باید حل این مشکل پیگیری شود.

وی با بیان اینکه با تعطیلی مدارس روستاها مخالف هستم، یادآور شد: فرمانداران شهرستان‌ها به صلاحدید خود می‌توانند در صورت لزوم به تعطیلی این مدارس اقدام کنند ضمن اینکه دانشکده‌ها، مدارس، سینماها و موزه‌ها در سهرها همچنان باید بسته بمانند.

استاندار کردستان فعالیت دستفروشان خیابان فردوسی و بازار تاناکورا را یکی از مشکلات و عوامل تجمع و خطر شیوع کرونا در سنندج اعلام کرد و افزود: در صورتی که امکان تعطیلی وجود ندارد، فعالیت آنان به چند ساعت در روز محدود شود.

مرادنیا یادآور شد: همه باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا همکاری داشته و نسبت به رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک در محل کار، اماکن عمومی و ادارات احساس مسئولیت کنیم.

کد خبر 560435

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha