زنی میانسال که پیش از پرواز در فرودگاه جانش را از دست داد، قبل از مرگ راز ترانزیت بین‌المللی مواد را فاش کرد.

دستگیری

به‌گزارش همشهری‌آنلاین، ظهر چهارشنبه گذشته ۳۰مهر ماه، مأموران زن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در نزدیکی یکی از گیت‌های خروجی متوجه رنگ‌پریدگی زنی شدند. او حالش وخیم بود و از شدت درد به‌خودش می‌پیچید. مأموران که به این زن مشکوک شده بودند وی را زیرنظر گرفتند تا اینکه او به سمت سرویس بهداشتی فرودگاه حرکت کرد. اما به سختی راه می‌رفت و مأموران برای بررسی موضوع به سمت وی رفتند تا ببینند ماجرا از چه قرار است.

نجاتم بدهید

«من بسته‌های هروئین بلعیده‌ام؛ نجاتم بدهید» زن مرموز با دیدن مأموران این جمله را به آنها گفت و نقش زمین شد. او که به سختی می‌توانست صحبت کند مدعی شد که به همراه مردی به نام ناصر قصد ترانزیت مواد به ترکیه را داشته است. 

او می‌گفت تا ۲ ساعت دیگر باید سوار هواپیما می‌شد و مواد را به ترکیه می‌رساند. حالا اما از مأموران می‌خواست هرچه زودتر او را به بیمارستان برسانند و از مرگ نجاتش بدهند. وقتی مأموران از او پرسیدند که چه موادی بلعیده است، او بریده‌بریده گفت: حدود ۱۵۰ گرم هروئین و بعد بیهوش شد.

با افشای این حقیقت مأموران به اورژانس زنگ زدند و طولی نکشید که زن میانسال با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. از سوی دیگر مأموران فرودگاه به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته فرودگاه پرداختند تا ناصر، یعنی همان فردی را که زن مدعی بود قاچاقچی حرفه‌ای است شناسایی و دستگیر کنند. 

تلاش مأموران نتیجه داد و آنها خیلی زود موفق شدند این مرد را که به همراه زن وارد فرودگاه شده بود شناسایی کنند. ناصر درست زمانی که قصد خروج از فرودگاه و فرار را داشت شناسایی و دستگیر شد و همزمان با بازداشت وی از بیمارستان خبر رسید زنی که مواد بلعیده بود به‌دلیل وخامت حالش جانش را از دست داده است. در چنین شرایطی ماجرا به بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد.

استخدام قاچاقچی 

ناصر پس از آنکه بازداشت شد، برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد. او دیروز وقتی پیش روی قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم قرار گرفت حقایق تکان‌دهنده‌ای از فعالیت‌های بین‌المللی خود برای قاچاق مواد به ترکیه را فاش کرد. 

وی گفت: سال‌هاست که اقامت ترکیه را دارم و در آنجا ساکن هستم. مدتی قبل به پیشنهاد فردی تصمیم به قاچاق مواد مخدر گرفتم. از دوستانم شنیده بودم که اگر مواد را از ایران بخرم و در ترکیه بفروشم سود زیادی گیرم می‌آید. به همین دلیل راهی ایران شدم و با خرید مواد، آن را به ترکیه قاچاق می‌کردم.

وی ادامه داد: وضع مالی‌ام که خوب شد تصمیم گرفتم فردی را استخدام کنم که برایم مواد را انتقال بدهد. حدود ۲ سال قبل یکی از دوستانم که در ایران زندگی می‌کرد زنی به نام اشرف را به من معرفی کرد. همان زنی که به‌دلیل بلعیدن مواد جانش را از دست داد. شرایط کار را برای اشرف توضیح دادم و او حاضر به همکاری شد. به او گفتم کارش ریسک بالایی دارد چون هم خطر مرگ در انتظارش است و هم خطر دستگیری. اشرف تمام اینها را به جان خرید و حاضر شد با من همکاری کند. 

معمولا شیشه یا هروئین قاچاق می‌کردم. هر بار اشرف بین ۱۰۰تا ۱۵۰گرم مواد را در معده‌اش جاسازی می‌کرد و بین ۱۵تا ۲۰میلیون تومان دستمزد می‌گرفت. کارش این بود که مواد را ببلعد و همراه من به ترکیه بیاید. تا قبل از این حادثه ۴مرتبه برایم مواد جابه‌جا کرد و این پنجمین بار بود که قرار بود مواد را به خاک کشور ترکیه برساند. اما ناگهان قبل از پرواز در فرودگاه حالش بد شد و وقتی دیدم مأموران دور او جمع شده‌اند ترسیدم و تصمیم به فرار گرفتم اما هنگام خروج از فرودگاه دستگیر شدم.

این متهم با دستور بازپرس جنایی به اتهام تسبیب در قتل عمدی بازداشت شده و این در حالی است که دختر قربانی (دختر اشرف) در دادسرا حاضر شده و گفته که متهم همسر صیغه‌ای مادرش بوده است. او مدعی شده که گفته‌های ناصر دروغ است و مادرش در کار قاچاق مواد نبوده و فریب این مرد را خورده است. تحقیقات با دستور بازپرس جنایی تهران در این پرونده ادامه دارد.
 

کد خبر 560411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha