ساندویچ مونته کریستو یکی از مشهورترین ساندویچ‌های فرانسوی، یک انتخاب سریع و آسان برای وعده صبحانه، ناهار و شام دانش‌آموزان و دانشجویان و البته افراد شاغل است. در مطلب زیر طرز تهیه این ساندویچ خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

ساندویچ مونته کریستو

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از مشهورترین ساندویچ‌های فرانسوی لذیذ و خوشمزه و گرم با شهرتی مثل اسنک، ساندویچ مونته کریستوست که با انواع ژامبون و پنیر و سایر مخلفاتی مثل مربا می‌توانید آن را تهیه کنید. اگر هم خانه‌دارید و هر روز با این سوال روبه‌رو هستید که ناهار چی بپزم و شام چی بپزم، بد نیست طرز تهیه این ساندویچ سریع و فوری را بلد باشید. 

مواد لازم برای ۲ ساندویچ مونته کریستو:

ژامبون (هر نوع ژامبونی که می‌پسندید): ۲۰۰ گرم

نان تست سفید: ۸ عدد

پنیر گودا رنده‌شده: ۲۰۰ گرم

سس مایونز: ۴ قاشق چایخوری

تخم مرغ: ۲ عدد

شیر: ۴ قاشق غذاخوری

فلفل پاپریکا: ۲ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

کره: ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای طرز تهیه هر عدد ساندویچ مونته کریستو ابتدا باید روی یک برش نان تست کمی پنیر گودای رنده‌شده یا یک ورقه پنیر گودا بریزید. سپس یک ورقه ژامبون روی نان بگذارید. روی ژامبون یک قاشق چایخوری سس مایونز بمالید (یا سس خردل). یک ورقه ژامبون دیگر بگذارید، مقداری پنیر گودا رنده‌شده روی ژامبون بریزید و ۱ قاشق چایخوری سس مایونز بزنید و یک نان تست روی آن بگذارید.

برای لایه دوم دوباره این کار را تکرار کنید؛ یک نان تست، پنیر گودا، یک ورق ژامبون، سس مایونز، یک ورق ژامبون، یک برش نان. ساندویچ دوم را هم به همین ترتیب درست کنید.

در مرحله بعد ساندویچ را خوب با دست فشار دهید یا یک وزنه سنگین روی ساندویچ بگذارید تا حسابی پرس شود. به این ترتیب هم سس و پنیر به خورد ساندویچ می‌رود و هم ساندویچ موقع سرخ کردن از هم باز نمی‌شود. آنقدر ساندویچ مونته کریستو باید منسجم و فشرده بشود که محتویات داخل آن به سختی مشخص باشد.

حالا در یک کاسه تخم مرغ‌ها را خوب بزنید، شیر را اضافه کنید و مقداری نمک و فلفل سیاه و پاپریکا هم بریزید. تمام مواد را خوب هم بزنید. در یک ماهیتابه مناسب کره بریزید و صبر کنید تا گرم شود. در این فاصله یک لحظه ساندویچ مونته کریستو را در مایه تخم مرغی بزنید و بیرون بیاورید. سپس ساندویچ را در کره سرخ کنید تا زمانی که حسابی ترد و برشته شود. ساندویچ را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. اضافه کردن مقداری گوجه خشک یا سبزیجاتی مثل آووکادو به این ساندویچ اختیاری است.

ساندویچ مونته کریستو از خانواده ساندویچ‌های فرنچ‌تست یا ساندویچ تست فرانسوی با پنیر و به عبارت دیگر برادر بزرگ‌تر آن است. مدل ایتالیایی این ساندویچ پنینی ایتالیایی است.

منبع: مجله کوروش

کد خبر 560245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha