درحالی‌که بسیاری از متقاضیان واقعی مسکن از افزایش روزبه‌روز قیمت‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و مسئولان و فعالان این حوزه نیز در صدد ارائه راهکارهایی برای کنترل و مدیریت قیمت‌ها هستند حسن محتشم عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه سازان تهران بر این باور است که در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان برای مدت دو سال آرامش را در بازار مسکن مشاهده کرد.

مسکن - دزاشیب

محتشم بر این باور است که انتخابات آمریکا بر اقتصاد و به‌تبع آن بازار مسکن ایران تأثیرگذار است و اگر دموکرات‌ها برنده انتخابات آمریکا شوند احتمال افت قیمت ارز و کاهش قیمت کالاها از جمله مسکن وجود دارد. عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه سازان تهران پیش‌بینی می‌کند که اگر نرخ ارز به ثبات برسد تا حدود دو سال بازار مسکن آرام خواهد گرفت و می‌توان شاهد معاملات منطقی در این بازار بود.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

اگر علاقه‌مند به سکونت در محله‌ای اعیان‌نشین و گران‌قیمت هستید منطقه زعفرانیه گزینه‌ای مناسب برای زندگی شماست. زعفرانیه که یکی از محله‌های شمال شهر تهران و محدوده شمیرانات است در منطقه ۱ شهرداری قرار گرفته است. این محله یکی از مدرن‌ترین محله‌های تهران به شمار می‌رود و به دلیل قرارگرفتن در کوهپایه‌های البرز از آب‌وهوای فرح بخشی برخوردار است بنابراین متقاضیان خرید آپارتمان در زعفرانیه با سکونت در این محله زندگی لوکس و جذابی را تجربه می‌کنند.

بافت محله زعفرانیه تلفیقی از شهرسازی مدرن و سنتی است. در این محله در کنار خانه‌های ویلایی و قدیمی آپارتمان‌ها و برج‌های لوکس و مدرنی ساخته شده که شکلی زیبا را به این محله داده است. این سبک معماری بستری را فراهم کرده که متقاضیان خرید آپارتمان در زعفرانیه با هر سلیقه‌ای قادر به خرید مسکن در این محله باشند.

در محله زعفرانیه مراکز تجاری و خرید متعددی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مرکز خرید پلازا، بامیک زعفرانیه و مرکز خرید پالادیوم اشاره کرد. در این مراکز خرید فروشگاه‌های لوکس و مدرنی وجود دارد که محصولاتی را با قیمت بالا به متقاضیان عرضه می‌کنند بنابراین متقاضیان خرید آپارتمان در زعفرانیه برای خرید از این فروشگاه‌ها باید از قشر مرفه جامعه باشند.

یکی از ویژگی‌های اصلی محله زعفرانیه برخورداری از آب‌وهوای مطلوب است. قرارگرفتن این محله در کوهپایه‌های البرز و وجود بوستان‌های متعدد همچون بوستان زعفرانیه، ولنجک، تندرستی، ارغوان و ریحان شرایطی را فراهم کرده که علاوه بر آب‌وهوای فرح‌بخش بر زیبایی این محله نیز افزوده شود و ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در زعفرانیه اوقات خوشی را در این بوستان‌ها سپری کنند.

باتوجه‌به قیمت بالای خرید آپارتمان در زعفرانیه متقاضیان برای سکونت در این محله گران‌قیمت می‌توانند به سامانه هوشمند و تخصصی کیلید مراجعه کنند و پس از انتخاب نام محله به جستجوی ملک موردنظر خود از بین آگهی‌های ثبت شده در این سامانه بپردازند. متقاضیان خرید آپارتمان در زعفرانیه با بهره‌گیری از این سامانه می‌توانند بین متری ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آپارتمان خریداری کنند.

خرید آپارتمان در ولنجک

یکی دیگر از محله‌های پر تقاضای شمال تهران و منطقه شمیرانات ولنجک است. این محله که در منطقه ۱ تهران قرار گرفته طرف‌داران فراوانی را بین قشر جوان دارد زیرا وجود مناطق تفریحی در این محله باعث شده که بیشتر متقاضیان خرید آپارتمان در ولنجک را قشر جوان تشکیل دهند.

محله ولنجک از لحاظ امکانات تفریحی نیز از شرایط مناسبی برخوردار است. تله‌کابین توچال و بام تهران که در حال حاضر به‌عنوان یکی از تفرجگاه‌های مهم تهران به شمار می‌رود هرروزه میزبان بسیاری از علاقه‌مندان به کوه و پیاده‌روی است که از اقصی‌نقاط تهران برای ثبت لحظاتی خوش به این منطقه مراجعه می‌کنند؛ بنابراین به‌صراحت می‌توان گفت که ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در ولنجک در منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا و جذاب زندگی خواهند کرد.

برای افرادی که علاقه‌مند به خریدهای لوکس و پاساژ گردی هستند نیز ولنجک می‌تواند محله مناسبی برای زندگی باشد. مرکز خرید ولنجک، توچال، خلیج‌فارس، هشت‌بهشت زعفرانیه و گالریا با بهترین فروشگاه‌ها و عرضه محصولات مطابق با مد روز دنیا و البته بالاترین قیمت‌ها شرایطی را ایجاد کرده که زندگی در این محله شکلی مدرن را داشته باشد به همین دلیل متقاضیان خرید آپارتمان در ولنجک برای سکونت در این محله باید از قشر مرفه جامعه باشند.

محله ولنجک از لحاظ خدمات بهداشتی و درمانی نیز از شرایط مناسبی برخوردار است. وجود بیمارستان آیت‌الله طالقانی، رامتین، دی کلینیک و مرکز جراحی ولنجک در کنار بیمارستان دامپزشکی البرز نیز زمینه‌ای را فراهم کرده که ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در ولنجک در صورت نیاز به‌راحتی به این مراکز مراجعه کنند و از بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی بهره‌مند شوند.

محله ولنجک مملو از پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ است که وجود این بوستان‌ها بر جذابیت این محله افزوده است. بوستان گلریزان، نگین، توحید، نور، تندرستی، اقاقیا، توسکا، یاسمن و دانشجو در کنار مجموعه فرهنگی ورزشی سبز نیز در این محله شرایطی را ایجاد کرده که علاوه بر آب‌وهوای مطلوب ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در ولنجک بیش از محله‌های دیگر به‌سلامت خود اهمیت دهند.

اما در محله ولنجک سفارتخانه‌هایی همچون ساحل عاج، الجزایر، صربستان و اوکراین نیز وجود دارد که ایجاد این سفارتخانه‌ها باعث شده که بسیاری از متقاضیان خرید آپارتمان در ولنجک را شاغلان این بخش‌ها تشکیل دهند.

از لحاظ قیمتی می‌توان گفت که متقاضیان خرید آپارتمان در ولنجک باید از بودجه بالایی برخوردار باشند زیرا قیمت خرید آپارتمان در ولنجک بین متری ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین متقاضیان برای انتخابی مناسب می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند کیلید ملکی مناسب با سلیقه و بودجه خود را در این محله خریداری کنند.

خرید آپارتمان در تهرانسر

یکی از محله‌های تازه توسعه‌یافته واقع در غرب تهران منطقه تهرانسر است. این محله که در منطقه ۲۱ شهرداری تهران قرار گرفته به دلیل برخورداری از آب‌وهوای مطلوب و قیمت مناسب از متقاضیان فراوانی برخوردار است به همین دلیل اقشار با درآمد متوسط می‌توانند اقدام به خرید آپارتمان در تهرانسر کنند.

از لحاظ تقسیم‌بندی می‌توان گفت که محله تهرانسر به چهاربخش تهرانسر شمالی، تهرانسر مرکزی، تهرانسر غربی و تهرانسر شرقی تقسیم می‌شود که قیمت خرید آپارتمان در هرکدام از این چهاربخش با یکدیگر متفاوت است.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که قیمت خرید آپارتمان در تهرانسر در بخش‌های مرکزی و شمالی به‌مراتب بالاتر است زیرا در این محله امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری وجود دارد و متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانسر در این دو بخش باید هزینه بالاتری را بپردازند.

یکی از ویژگی‌های اصلی محله تهرانسر نزدیکی به فرودگاه مهرآباد است که باعث شده ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانسر به‌راحتی و بدون دغدغه ترافیک بتوانند به نقاط مختلف ایران سفر کنند اما این نکته نیز حائز اهمیت است که هم‌جواری با فرودگاه مهرآباد مشکل آلودگی صوتی را در این محله ایجاد کرده که بیشتر مواقع ساکنان این محله را دچار مشکل می‌کند.

در محله تهرانسر امکانات تفریحی مناسبی ایجاد شده که ساکنان با استفاده این امکانات نیازی را به تردد به نقاط مختلف تهران نداشته باشند. در این محله وجود سینما ققنوس، خانه اسباب‌بازی، شهربازی الماس باشگاه پینت بال سورن شرایطی را ایجاد کرده که ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانسر لحظات خوشی را در این مراکز همراه با خانواده سپری کنند.

 علاوه بر این مراکز در محله تهرانسر بوستان‌های متعددی همچون پارک نرگس، ریما، شهدای گمنام، گلریز، لاله، سپید، ارغوان، نیلوفر و گل‌سا وجود دارد که علاوه بر زیبا شدن این محله بستری را فراهم کرده که ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانسر اوقات فراغت خود را همراه فرزندان در این بوستان‌ها سپری کنند.

محله تهرانسر به لحاظ امکانات ورزشی نیز از امکانات منحصربه‌فردی برخوردار است. مجموعه ورزشی و تفریحی هودین و هورام، استخر چهاردهم، رحیمیان و استقلال در این محله نیز بستری را ایجاد کرده که ساکنان و متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانسر به‌سلامت خود و خانواده اهمیت ویژه‌ای دهند.

از مراکز و ادارات مهم محله تهرانسر می‌توان به مرکز مخابرات شهید توکلی، کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، کمیته امداد امام خمینی، شهرداری منطقه ۲۱، دفتر خدمات پستی و اداره راهنمایی‌ورانندگی منطقه ۲۱ اشاره کرد که بر اهمیت این منطقه افزوده است.

اما به لحاظ قیمتی می‌توان گفت که قیمت خرید آپارتمان در تهرانسر متوسط است به همین دلیل متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانسر برای انتخاب ملک موردنظر خود می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند کیلید و انتخاب نام محله تهرانسر آپارتمان‌هایی را بین متری ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیابند و در صورت تمایل خریداری کنند.

کد خبر 560175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha