‌نقوی‌حسینی نماینده اصولگرای مجلس دهم و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آن مجلس که در انتخابات مجلس یازدهم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده، در مصاحبه‌ای سخنانی بر زبان رانده که با مواضع پیشین او در تضاد است.

سید حسین نقوی حسینی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق،  سید حسین نقوی حسینی نقدهای تندی به مجلس اصولگرای یازدهم به ویژه قالیباف وارد کرده است. درباره برجام هم سخنانی گفته که با گفته‌های پیش‌تر او که از مخالفان جدی برجام بود در تضاد است.

اصولگرایان معتقدند که علت سخنان اخیر او به ردصلاحیتش باز می‌گردد در غیر این صورت او مواضع سابقش را تکرار می‌کرد. سایت بصیرت، نشریه روزانه سیاسی عقیدتی نمایندگی رهبری در سپاه از مواضع نقوی‌حسینی به عنوان چرخش ۱۸۰درجه‌ای یاد کرده و درباره او نتیجه گرفته است: «۱ـ شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت نقوی‌حسینی برای مجلس یازدهم درست عمل کرده است. ۲ـ یک سیاست‌مدار کهنه‌کار، نظرش در کمتر از یک سال و با یک چرخش مسئولیت عوض نمی‌شود». نکته جالب اینکه چنین نقدی پیش‌تر و هنگامی که نقوی‌حسینی نماینده مجلس بود از سوی اصولگرایان به او صورت گرفته بود و در نهایت همان زمان هم نتیجه گرفته بودند که این تناقض در نگاه نقوی‌حسینی به ضرر نظام است! نقوی‌حسینی اخیرا به برنا گفته «مردم از مجلس یازدهم ناامید هستند و معتقدند که مجلس کارایی ندارد و نمی‌تواند کاری انجام بدهد».

درباره قالیباف و ادعای نظارتش هم گفته که «نظارت موضوع خوبی است ولی نظارت به لشکرکشی، دسته‌کشی و سفر استانی نیاز ندارد. کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها باید در این زمینه، مقداری فعالیت داشته باشند. با سفر استانی توقعات مردم بالا می‌رود. در این سفرهایی که قالیباف به چند استان داشته، مردم بیان می‌کنند که پس از سفر او، کدام مشکل حل شد؟ چه تصمیمی برای مشکلات گرفته شد؟ اگر رئیسی، رئیس‌جمهور بود چه کار می‌خواست انجام بدهد؟ راهکارش چه بود؟ اگر قالیباف رئیس‌جمهور بود، می‌توانست یک بشکه نفت بفروشد!؟ می‌توانست یک دلار جابه‌جا کند؟».

قبلا هم گفته بود که در مجلس یازدهم برخی از نمایندگان تهدید کردند اگر رئیس فلان جا نباشند، استعفا می‌دهند و نماینده نمی‌مانند، گویا برای ریاست نماینده شده‌اند! ‌او که از منتقدان سرسخت برجام بود، در این مصاحبه از برجام دفاع کرده و گفته است: «در این شرایط، حتی اگر کشورهای اروپایی از برجام خارج شدند، جمهوری اسلامی باید محکم برجام را نگه دارد؛ سنگری جز برجام وجود ندارد. گاهی اظهارات کمیسیون امنیت ملی عجیب است و نشان از عدم درک شرایط کشور دارد. با مواضع ذوالنور کاری ندارم، ایشان در چهار سال دوره مجلس دهم کاندیدای ریاست کمیسیون امنیت بود، در این چهار سال یک بار به او رأی ندادم و صریح هم به خودش گفتم، برای رأی‌ندادن به ذوالنور دلایلی داشتم که اکنون آنها با رفتارهای او نشان داده می‌شود. توییت ذوالنور در مورد روحانی مورد تأیید کیست؟».

‌نقوی‌حسینی و ضرر به نظام

البته این گویا نخستین بار نیست که نقوی‌حسینی چرخش ۱۸۰درجه‌ای داشته است. سایت اصولگرای صراط قبلا هم در نوشته‌ای با عنوان «چرخش منحصربه‌فرد در اظهارات یک نماینده» نوشته بود: «بیانات مهم حضرت امام خامنه‌ای راجع به سفر اخیر رئیس دولت یازدهم به نیویورک و تحرکات دیپلماسی و البته برخی مسائل که نابجا بود، همچون همیشه شفاف، صریح و انقلابی بود و البته باز هم مانند همیشه، برخی فعالان سیاسی را در موضع تناقض با سخنان قبلی قرار داد. به صورت شتاب‌زده به مصاحبه با رسانه‌های متعدد پرداخته و نسبت به این اقدامات، موضع کاملا مثبت گرفتند.‌این افراد با آمیخته‌کردن همه اتفاقات سفر نیویورک، بدون آنکه حتی کوچک‌ترین نقدی بر آن مترتب بدانند، فی‌المجموع کل سفر را در چارچوب اهداف نظام ارزیابی کرده و نسبت به منتقدان موضع تندی اتخاذ کردند.

از جمله این افراد، سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بود که حتی میان سخنان مثبت روحانی در اجلاس عمومی سازمان ملل و مکالمه نابجای وی با اوباما نیز تفکیکی قائل نشد و و به صراحت گفت «روحانی مجوز گفت‌وگو با اوباما را از نظام دریافت کرده بود». ارزیابی آقای سخنگو به همین‌جا ختم نشد و در ادامه، در مصاحبه با ایسنا که خبرش در سایت «دکتر سیدحسین نقوی‌حسینی» هم بازنشر داشت، «برقراری تماس تلفنی میان رئیس‌جمهور ایران و آمریکا را بعد از ۳۴ سال مثبت ارزیابی کرد». پس از این سخنان، سخنگوی محترم یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس با چرخشی ۱۸۰درجه‌ای در مصاحبه‌ای دیگر گفت: «مذاکره تلفنی با آمریکا نفعی برای ملت ایران نداشت!». صراط در نهایت نتیجه گرفته بود: «سؤال مهم‌تر اینکه آیا این همه فاصله میان فردی در چنین موقعیت حساسی با دیدگاه کلی نظام، مضر نخواهد بود؟».

کد خبر 560083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha