مرد افغانستانی در حالی به اتهام قتل زن ایرانی و پسر خاله‌اش بازداشت شده که در تحقیقات منکر این موضوع شده و ادعا می‌کند قربانی توطئه پسرخوانده‌اش شده است.

دستگیری

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز قبل پسری جوان با مراجعه به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران گفت ناپدری‌اش قاتل است. وی در توضیح ماجرا به بازپرس ساسان غلامی گفت: پدرم سال‌ها پیش فوت شد و مردی از بستگانمان با اینکه همسر داشت، با مادرم ازدواج کرد. او مردی بداخلاق بود که همیشه مادرم را اذیت می‌کرد و کتکش می‌زد. ناپدری‌ام پس از ازدواج با مادرم تمام ارثیه پدری‌ام را تصاحب کرد تا اینکه متوجه شدم او پس از ازدواج با مادرم مرتکب قتل هم شده است.

پسر جوان ادامه داد: او ۸ سال قبل در غرب تهران نگهبان یک مصالح‌فروشی بود که ظاهرا زنی ایرانی برای خرید مصالح به آنجا رفته بود و ناپدری‌ام وسوسه شده و می‌خواست به او تعرض کند اما پس از مقاومت زن، با سنگ ضربه‌ای به سر او زده بود. همین باعث قتل زن ایرانی شده و ناپدری‌ام پس از جنایت، جسد را در همان حوالی محل کارش رها و پول و طلاهای او را سرقت کرد و به افغانستان گریخت.

وی ادامه داد: در آن زمان من و مادرم در افغانستان زندگی می‌کردیم که ناپدری‌ام راز این جنایت را برای مادرم بازگو کرد، اما خبر نداشت که من بیدارم و صدایشان را می‌شنوم. او مادرم را تهدید کرد که اگر به کسی حرفی بزند، او را هم مانند آن زن ایرانی به قتل می‌رساند و جسدش را می‌سوزاند.

پسر جوان ادامه داد: بعد از مدتی ناپدری‌ام در روستای تخال افغانستان نیز در درگیری با شلیک گلوله پسرخاله‌اش را به قتل رساند و متواری شد. این اتفاق شهریور سال ۹۷ رخ داد و از آن زمان او فراری شد. تا اینکه من مدتی قبل برای کار به تهران آمدم و پس از پرس و جو از آشنایان و بستگانم شنیدم که ناپدری‌ام به‌عنوان نگهبان در یک مرکز تجاری کار می‌کند.

پس از اظهارات پسر جوان، بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت ناپدری ۵۰ساله وی را صادر کرد. او هفته گذشته بازداشت شد و برای بازجویی به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت. مرد افغان اما در بازجویی‌ها منکر قتل‌ها شد و گفت: من از روزی که با همسر دومم ازدواج کردم، با بدرفتاری و بدخلقی‌های پسرش روبه‌رو شدم. او از من خوشش نمی‌آمد و از من کینه داشت. دلیلش این بود که معتاد به مشروب و موادمخدر بودم. حالا هم این داستان‌های خیالی را مطرح کرده که مرا روانه زندان کند و بعد کاری کند که مادرش از من جدا شود.

اظهارات مرد افغانستانی اما ضدو نقیض بود و باعث شد تا بازپرس جنایی دستور بازداشتش را صادر کند. متهم در حالی برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته که قاضی جنایی دستور داده پرونده‌های قتل بررسی شده و معلوم شود که آیا ۸ سال قبل قتلی در مصالح‌فروشی حوالی غرب تهران رخ داده یا نه. وی از پلیس بین‌الملل نیز خواست که در تماس با اینترپل افغانستان درباره این مرد تحقیق شود.

کد خبر 560055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha