استاندار اردبیل شیوع کرونا را در استان صعودی اعلام کرد و گفت: متاسفانه در موج جدید بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا خانم‌های خانه‌دار هستند.

کرونا ـ زنان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل گفت: آخرین وضعیت کوویدـ۱۹ در استان سیر صعودی را طی می‌کند و در صورت تداوم این روند، شرایط خطرناک و سختی را برای کادر درمانی و پرستاران زحمتکش به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرهای اردبیل، مشکین‌شهر و پارس‌آباد همچنان وضعیت ثابت دارند، افزود: وضعیت شیوع کرونا در اکثر شهرهای استان اردبیل همچنان قرمز است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توصیه می‌شود چراکه سلامت مردم برای ما از همه چیز مهم‌تر است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ما علاوه بر تامین امنیت و سلامت مردم باید به فکر اقتصاد و رفاه آنها نیز باشیم، توضیح داد: کارکنان دولت و مسئولان باید بیش از هر شهروند دیگری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه گاهی مواقع با کم‌توجهی از حساسیت موضوع کاسته می‌شود.

بهنام‌جو با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم به‌ صورت شفاف می‌تواند در امر خدمات‌دهی یاریگر کادر درمانی باشد، گفت: مردم باید از وضعیت اسفبار این ویروس منحوس مطلع شده و تذکرات لازم نیز به آنها داده شود و همچنین مقابله با شرایط عادی‌سازی باید از ادارات شروع شود.

وی افزود: روزهای تعطیل محدودیت ورود مسافران برای شهرهای گردشگری با نظارت کامل اعمال شود.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای استان ادامه داد: گاهی مواقع تعطیلی‌ها باعث افزایش تعداد مسافران در استان می‌شود، گرچه ما نمی‌خواهیم اصناف تعطیل شوند اما باید این صنوف هم رعایت حال بقیه مردم و هم‌استانی‌ها را بکنند.

استاندار اردبیل گفت: رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۴۰ درصد فعالیت کنند و با نظارت کافی عروسی‌ها به جای اینکه در خانه‌های کوچک و یا چادرهای محلی برگزار شود می‌تواند با ظرفیت حداکثر ۳۰ درصد با تعهد صاحب تالار و رستوران انجام گیرد.

سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

بهنام‌جو با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و نصب بنرها از سوی شهرداری باید برای مردم نمود عینی پیدا کند، افزود: گاهی برخی از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند و رعایت موارد توصیه‌شده بهداشتی در نانوایی‌ها، مطب‌ها، تاکسی‌ها و سطح شهر ضعیف جلوه می‌کند و این مسائل باعث برپایی دورهمی‌های خانوادگی و برخی از مهمانی‌ها شده و این امر باعث شده بیش از ۵۰ درصد مبتلایان خانم‌های خانه‌دار اعلام شود.

وی استفاده از ظرفیت پایگاه‌های محلات جهت کنترل و تذکرات لسانی بهداشتی و امر و به معروف را یادآور شد و گفت: تولید ماسک و مواد ضد عفونی در استان زیاد است اما باید فرهنگ‌سازی چگونگی استفاده در شهرها و روستاها انجام شود.

بهنام‌جو با بیان اینکه کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند، توضیح داد: حداقل کاری که مردم می‌توانند با کادر درمان همکاری کنند این است که شستن دست و ضدعفونی، زدن ماسک، رعایت فاصله قانونی ۲ متر و تهویه کامل محل‌های بسته را فرهنگ‌سازی کنند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: آموزش و پرورش یک آمار دقیق در رابطه وضعیت مدارس و دانش‌آموزان در شهرها و روستاها احصا کند و اینکه از ۴۳ بستری مدارس تنها ۹ مورد مثبت اعلام شده است، به نسبت تعداد دانش‌آموزان آمار پایینی است اما باید کاملا حساب‌شده عمل شود.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان کلاس اولی در هفته ۲ روز به مدت ۲ ساعت با رضایت خانواده‌ها ضرورت دارد و احساس نیاز رفع اشکال در سایر مقاطع هم با مدیریت روسای مدارس انجام می‌شود.
 

کد خبر 560018

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha