آهنگسازان فیلم سینمایی «جوکر» و مجموعه تلویزیونی «وراثت» جوایز اصلی بیستمین دوره مراسم اهدای جوایز جهانی ساندترک را با خود به خانه بردند.

هیلدور گودنادوتیر آهنگساز ايسلندي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، هیلدور گودنادوتیر ایسلندی که با «جوکر» تاد فیلیپس و سریال «چرنوبیل» تمام جوایز معتبر دنیای سینما و موسیقی از جمله امی، گرمی، گلدن گلوب و اسکار را برده بود، در جوایز سالانه ساندترک ۲۰۲۰ بهترین آهنگساز سینما شناخته شد. نیکلاس بریتل هم با سریال تحسین‌شده و موفق «وراثت» از شبکه اچ‌بی‌او جایزه بهترین آهنگساز تلویزیونی را از آن خود کرد.

جوایز جهانی ساندترک World Soundtrack Awards از سال ۲۰۰۱ بنیان نهاده شده و از معتبرترین جوایز تخصصی دنیای فیلم و سینما در حوزه موسیقی و حاشیه صوتی فیلم‌هاست. امسال درام زندگینامه‌ای «دو پاپ» به کارگردانی فرناندو میرلس هم از آثار برگزیده بود و توانست جایزه کشف سال را برای برایس دسنر به ارمغان آورد. انیمیشن «کلاوس» به آهنگسازی آلفونسو آگیلار جایزه موسیقی برگزیده مردم را برد و جایزه یک عمر دستاورد به گابریل یارد، آهنگساز شهیر و نام‌آور لبنانی فرانسوی رسید. او با «بیمار انگلیسی» برنده اسکار شده است.

کد خبر 560009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha