وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرمت هتک رییس جمهوری صراحت و تاکید لازم و روشن را داشت، از نمایندگان مجلس و دیگر منتقدان دولت خواست «این هشدار و نهیب» را تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۱۴۰۰ از یاد نبرند.

سیدعباس صالحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سخنان رهبری در حرمت هتک رییس جمهوری صراحت و تاکید لازم و روشن را داشت. از معاندان نظام و ایران انتظاری نیست اما برخی از دوستان انقلاب و کشور تغییر رویه خواهند داد؟ تا ۱۴۰۰ این هشدار و نهیب را از یاد نبریم.»

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز شنبه در دیدار حضوری با رییس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس جمهور و هتک حرمت ایشان تاکید کردند: «هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.»

ایشان با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام اخیر برخی‌ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور. ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش آمریکایی‌ها است که در مناظره ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند.

 رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می‌شود اما هتک حرمت انجام نمی‌گیرد.  باید حرمت رؤسای سه قوه و مسئولان کشور که در عرصه خدمت رسانی به مردم هستند، حفظ شود.
 

کد خبر 559891

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha