سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجموعه تئاتر حرفه‌ای شهر تهران تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

اکبر تشکری‌نیا، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران گفت: بیشتر سالن‌های تئاتر تهران برای فعالیت ویژه تئاتر ساخته نشده‌اند و به همین دلیل کارایی و بازدهی مناسب ندارند که به همین دلیل مجموعه تئاتر حرفه‌ای شهر تهران با استانداردهای فضای تئاتر روز طراحی شده است.

وی افزود: این مجموعه دارای چهار سالن است که شامل سالن نمایش اصلی با ظرفیت 1000 نفر، سالن نمایش تجربی با دو سالن 200 نفری، سالن نمایش تئاتر عروسکی با ظرفیت 130 نفر و سالن نمایش سینمای کودک با ظرفیت 130 نفر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اشاره به سایر ویژگی‌های این مجموعه گفت: فضاهای صحنه، اتاق‌های پشت صحنه، سالن‌های تمرین، کارگاه ساخت دکور، کارگاه‌های نمایشی و کلاس‌ها، گالری ، فضاهای فرهنگی، پشتیبانی و فضاهای نمایشی رو باز از دیگز امکانات این مجموعه است.

به گفته وی، مجموعه تئاتر حرفه‌ای به شکلی طراحی شده است که سالن‌های تمرین و نمایش تجربی، فضاهای گردهمایی و کتابخانه تخصصی آن به همراه استودیو و آرشیو سمعی و بصری بتواند به عنوان یک مرکز پژهشی و آموزشی تخصصی برای فعالیت تئاتر استفاده شود.

تشکری‌نیا مجاورت با فرهنگسرای خاوران به عنوان بزرگترین فرهنگسرای تهران را از دلایل افزایش قابلیت و کارایی این مجموعه دانست و افزود: موقعیت قرار‌گیری مرکز تئاتر حرفه‌ای به گونه‌ای است که با توجه به نزدیکی به اتوبان افسریه و خاوران دسترسی مناسب سواره از شمال و جنوب شهر به راحتی میسر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران افزود: عملیات احداث این مجموعه با 36 هزار و 830 متر مربع از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است و تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 55988

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز