قاضی تعزیرات حکومتی دلیجان گفت: یک متهم پرونده قاچاق ارز به پرداخت ۸۷ میلیارد ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

قاچاق ارز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سجاد سعیدی توضیح داد: ۳۵۰ هزار دلار آمریکا و یک میلیون دینار عراق ارز قاچاق در اواسط شهریور ماه سال جاری از فردی با خودرو خارجی به همراه خانواده‌اش در حال جابه‌جایی به دست آمد که عوامل انتظامی ایست و بازرسی دلیجان موفق به کشف این قاچاق شدند و متهمان را دستگیر کردند.

وی افزود: پرونده به دادسرای دلیجان ارسال شد که با صدور قرار عدم صلاحیت در اواخر مهرماه به تعزیرات حکومتی رسید و در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در این مرجع ثبت و مراحل دادرسی آن آغاز شد.

قاضی تعزیرات حکومتی دلیجان اضافه کرد: شعبه با توجه به ارزهای ورودی قاچاق به ارزش ۸۷ میلیارد ریال توسط متهم از مرزهای غربی کشور با اعلام ارزش آن از سوی بانک ملی دلیجان به نمایندگی از بانک مرکزی حکم به ضبط تمام ارزهای قاچاق مکشوفه و وسیله نقلیه مخصوص حمل آن (سواری شاسی‌بلند) به نفع دولت صادر کرد.

سعیدی گفت: ارزهای کشف‌شده به خزانه بانک مرکزی انتقال یافت و خودرو حمل نیز به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده و جزای نقدی صادره به حساب خزانه واریز شد.

وی یادآور شد: هر نوع خرید و فروش ارز غیر از صرافی‌ها و مراکز مجاز ممنوع است و نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو طبق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی ممنوع اعلام شده است. ورود و خروج ارز از کشور خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و مستوجب مجازات است.

شهرستان دلیجان، از توابع استان مرکزی به‌ دلیل ماهیت جغرافیایی و اهمیت راه‌ها در ضبط و مصادره وسیله حمل کالای قاچاق جایگاه نخست استان مرکزی را به خود اختصاص داده و با ۵۰ هزار نفر جمعیت در مسیر راه اصلی استان‌های جنوبی و شرقی با استان‌های شمالی و مرکز قرار دارد.

کد خبر 559859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha