شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه ۳ آبان به طور زودرس رای‌اش برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در محل رای‌گیری در ایالت فلوریدا به صندوق‌ ریخت.

TRUMP

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، ترامپ با این رای دادن به شمار بی‌سابقه بیش از ۵۳ میلیون آمریکایی پیوست که رای‌شان را به طور زودرس به صندوق‌ها ریخته‌اند.

ترامپ پس از رای دادن به خبرنگاران گفت: «به یک شخصی به نام دونالد ترامپ رای دادم.»

ترامپ که سال قبل محل سکونت دائمی‌اش و محل ثبت‌نامش برای رای دادن را از شهر نیویورک به خانه‌اش در مارا لاگو در ایالت فلوریدا تغییر داده بود، در در شهر وست‌پام در منطقه پالم بیچ غربی رای خواهد داد.

ایالت فلوریدا یکی از ایالت‌هایی است که ترامپ برای انتخاب دوباره به مقام رئیس‌جمهوری باید حتما در آن برنده شود.

جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ و همسرش جیل نیز در مسیر کارزار انتخاباتی‌شان در ایالت پنسیلوانیا - یکی دیگر از ایالت‌های سرنوشت‌ساز در نتیجه انتخابات- رای زودرس خواهند داد. باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز روز چهارشنبه در همین ایالت در کارزار ان انتخاباتی جو بایدن، معاون سابقش حاضر شد.

ترامپ پس از رای دادن برای فعالیت‌های انتخاباتی راهی سه ایالت تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات می‌شود.

در حالیکه ۱۰ روز به زمان رای‌گیری باقی مانده است، حدود ۵۳ میلیون آمریکایی به طور زودرس رای داده‌اند و این وضعیت ممکن است باعث شود درصد مشارکت مردم در انتخابات ۳ نوامبر (۱۳ آبان) به بالاترین حد در طول ۱۰۰ سال گذشته در آمریکا برسد.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا امکان رای دادن زودرس با حضور شخصی و رای دادن پستی پیش از روز انتخابات را به عنوان راهی ایمن‌تر در میانه پاندمی کرونا گسترش داده‌اند.

کد خبر 559846

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha