اظهارات قالیباف درباره جلسه با وزرا و تصمیمات اقتصادی مجلس برای کشور و توییت اخیر او دراین باره واکنش حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری و نیز حمید ابوطالبی مشاور پیشین روحانی را در پی داشت.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف رئیس  مجلس شورای اسلامی در توئیتی تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی را تشریح کرد.

وی در این توییت نوشت:« در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، چهار تصمیم مهم و عملیاتی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی اتخاذ شد:

‌اول- تشکیل سندیکای صادرکنندگان خوشنام برای استفاده از ظرفیت اعتباری و تسهیل فعالیت بازرگانی آنها

دوم- تشکیل اتاق تهاتری مرکزی کالا با کالا در وزارت صمت برای نظارت دقیق بر اجرای مستقیم عملیات واردات در برابر صادرات بدون نیاز به تبادل ارز و صرفا برای کالاهای ضروری و مواد اولیۀ تولید ‌

سوم- تشکیل پنجره واحد صادرات نفت در برابر واردات کالاهای اساسی که در دولت مسوولیت مستقیم آن با وزارت نفت است.

‌چهارم- تامین کسری بودجه دولت از طرق کم هزینه مانند انتشار اوراق دولتی و بازارگردانی آن از سوی بانک مرکزی در قالب عملیات بازار باز»

این ادعای قالیباف با واکنش تند آشنا و ابوطالبی مواجه شد. 

حسام الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای حسن روحانی ضمن باز توییت کردن توییتی یکی از فعالان رسانه‌ای اصولگرا و خطاب به قالیباف نوشت:

«اشتباه نفهمید؛ وزرا در قبال مجلس پاسخگو هستند و نه رئیس مجلس. رئیس مجلس هم به وزرا مأموریت نمی‌دهد. وزرا به دعوت نمایندگان در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها، جلسات علنی و غیرعلنی حضور پیدا می‌کنند تا نمایندگان محترم را با واقعیات غیر شعاری کشور آشناتر کنند و به سوالات آنان پاسخ دهند.» 

همچنین حمیدابوطالبی، مشاور سابق رئیس جمهوری هم ضمن بازنشر توئیت قالیباف، نوشت:

«شگفتی‌ها در حال رشد است: در اثر چالش مجلس ‌انقلابی با دولت، نهاد دولت، کارچندانی با مجلس ندارد؛مجلس، چون تعداد قوانین را فراوان می‌داند کاری با قانون‌نویسی ندارد و دنبال اداره‌کردن وزارتخانه‌ها است؛نظارت_میدانی و جلسات کاری با وزرا زیر تیغ استیضاح برقرار است؛.. امنیت کامل در حکمرانیِ خوب جاری است!» 

کد خبر 559838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha