معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: از عملیات ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه تاریخی نجیرم شهرستان دیر این استان جلوگیری شد.

ساخت‌و‌ساز غیرمجاز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نصرالله ابراهیمی اعلام کرد: یکی از شرکت‌های پتروشیمی واقع در شهرستان دیر اقدام به تسطیح زمین‌های محدوده شرکتی خود کرده بود که پس از دریافت گزارش، با برقراری تماس و اعزام یگان حفاظت و مدیر شهرستان به محوطه تاریخی، کار به صورت موقت تعطیل شد.

وی افزود: این شرکت پتروشیمی بدون استعلام از میراث فرهنگی استان بوشهر اقدام به تسطیح این زمین‌ها کرده‌ و در حال حاضر، فعالیت ساختمانی در این محوطه تاریخی به طور موقت و با ورود دستگاه قضایی تعطیل شده‌ است.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر اضافه کرد: در تماس تلفنی با مسئولان پتروشیمی مستقر در محوطه تاریخی مقرر شد بررسی این منطقه با حضور میدانی کارشناسان میراث فرهنگی استان در ۲ روز اخیر برای تعیین محدوده آثار تاریخی انجام گیرد و نتیجه کارشناسی به آنان اعلام شود.

یکی از بندرهای مهم باستانی خلیج فارس که در متون قرون اولیه اسلامی فراوان از آن یاد شده ‌است، بندر باستانی نجیرم است که در غرب بندر باستانی سیراف قرار دارد.

کد خبر 559810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha