کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز اعضای باند سارقان منزل را که ۱۱۰ میلیارد ریال از منازل مسکونی استان‌های البرز، تهران، زنجان، قم و مازندران دزدیده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

سارق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از منزل در مناطقی از عظیمیه، اسلام‌آباد و شهرستان فردیس به شیوه تخریب توپی قفل در و بالکن‌رویی و اعلام شکایت شهروندان ، رسیدگی به این پرونده‌ها در اختیار تیم ویژه کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با بررسی صحنه‌های سرقت و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که در بررسی سوابق وی محرز شد بیش از ۱۴ فقره سابقه کیفری سرقت و قتل دارد و در حال حاضر با همدستی یک خانم پس از شناسایی منازل خالی از سکنه و استفاده از خودروهای پژو پارس و سمند اقدام به سرقت از منازل می‌کنند.

سرهنگ نادربیگی ادامه داد: دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه رد او در شهرستان ملارد استان تهران شناسایی شد. کارآگاهان پس از دریافت نیابت قضایی در عملیات غافلگیرانه متهم را همراه همدستش دستگیر کردند. در بازرسی از منزل، تعداد زیادی اموال سرقتی شامل فرش، لوازم خانگی، پوشاک، نقره، کوله‌پشتی، ساعت و اشیای قیمتی کشف شد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی البرز، متهم ابتدا منکر هر گونه جرمی شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود اقرار کرد با تشکیل یک باند ۴ نفری اقدام به ۷۰ فقره سرقت از منازل مسکونی کرده‌اند. ارزش اموال مسروقه ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد و محل‌های سرقت و تعدادی از شاکیان شناسایی شده‌اند. تلاش برای شناسایی سایر متهمان و مالخران ادامه دارد.

با حکم دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، تصویر بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها منتشر شد تا چنانچه افرادی به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند به پلیس آگاهی استان البرز در کرج، میدان طالقانی، ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

شهروندان مالباخته برای شناسایی اموال خود به سامانه نما مراجعه کنند و شماره سریال اموال سرقت‌شده خود را به این سامانه اعلام کنند تا از طریق پلیس آگاهی به آنها اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 559794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha