محوطه باستان شناختی مندنی (موندنی) در روستای مندنی بخش عقیلی شهرستان گتوند استان خوزستان به شماره ۳۱۸۶۱ در فهرست آثارملی ایران به ثبت رسید.

تپه باستانی مندنی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند شنبه سوم آبان گفت: تعیین عرصه و حریم قانونی محوطه‌های باستانی از مولفه‌های مهم حفظ مواریث فرهنگی است، با توجه به رسالت میراث فرهنگی و در راستای شناسایی و حفظ آثار و محوطه‌های باستانی در محدوده گتوند، عرصه و حریم قانونی محوطه تاریخی موسوم به تپه مندنی در مجاورت روستای مندنی بخش عقیلی شهرستان از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان ابلاغ شد.

یعقوب نگهداری افزود: این نتیجه با تلاش و پیگیری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند و همچنین اهتمام اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان به دست آمده و تلاش بر این است دیگر آثار هم به ثبت برسند. عرصه و حریم محوطه‌های بسیار مهم تپه باستانی چغاگتوند و نهر پادشاهی هم در کارگروه کشوری تصویب شده و در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

آرامگاه قیصر امین‌پور شاعر معاصر، امامزاده محمدبن زید(ع)، دریاچه و سد تنظیمی گتوند و سد بزرگ گتوندعلیا، ساحل رودخانه کارون، پارک جنگلی، دره و آبشارهای پل پرزین، دهستان کیارس، تپه باستانی چغا، دره انار، اصطبل‌های پرورش اسب و باغ‌های مرکبات در ۲ بخش مرکزی و عقیلی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گتوند هستند.

بیشه‌زارها، سایت پروازی پاراگلایدر، نهر پادشاهی، منطقه گردشگری چهار کولان، شیخ سلیمان، سه پولو، پل چک اول، پل چک دوم، بند بهمن، آباره گچ سنگی، قلعه‌های تاریخی شهرسماله و روستای آبیدعلیباز از دیگر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گتوند هستند. شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده است.

کد خبر 559784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha