موش‌های صحرایی با هجوم بی‌سابقه به باغ‌ها و مزارع شهرستان خفر در استان فارس، خسارت‌هایی به میوه‌ها و محصولات باغی، زراعی و دامی وارد کرده‌اند.

دفع آفات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چند روزی است موش‌های گرسنه صحرایی در باغ‌ها و مزارع شهرستان خفر در حال جولانند و به میوه‌ها و محصولات باغی و زراعی و حتی محصولات دامی رحم نمی‌کنند. یکی از کشاورزان خفری در زمنیه حمله موش‌ها گفت: یک‌سال است چشم‌انتظار فصل پاییز و برداشت محصول هستیم و حالا که به برداشت نزدیک شده‌ایم، موش‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها حمله کرده‌اند و میوه‌هایی چون انار و بادام، محصولات زراعی چون ذرت و گندم و جو را می‌خورند و تلاش‌های یک‌ساله ما را به باد داده‌اند.

وی اظهار کرد: ما برای جلوگیری و توقف حملات موش‌ها، سم و تله موش کار گذاشتیم، اما برای موش‌ها شب و روز معنی ندارد و به دلیل زاد و ولد بسیار این جوندگان، جوابگو نیست. این موش‌ها علاوه بر ورود به باغ‌ها و مزارع و خانه‌ها حتی آذوقه‌های انبارشده حیوانات و چهارپایان چون کاه و جو نیز می‌خورند.

احمدرضا صالحی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: حدود ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی خفر با انواع مرکبات، انار، بادام، زیتون و... ۳۰ درصد خسارت دیده‌اند. در بخش زارعی هم به کنجد، ذرت، برنج و حبوبات و یونجه ۲۵ درصد خسارت وارد آمده است. رها شدن برخی باغ‌ها به دلیل خشکسالی و کمبود سموم از علل ازدیاد موش‌ها و هجوم به باغ‌ها و مزارع است.

میزان خسارت تا این لحظه حدود ۱۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

شهرستان خفر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

کد خبر 559767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha