نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: اجرای طرح ییلاق‌گردی پزشکان و معاینه و درمان جمعیت عشایری در محل سکونت طرح پیشنهادی نمایندگان است و برای اجرایی شدن آن تلاش می‌شود.

عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدغنی نظری در جلسه بررسی مشکلات عشایر خلخال با اشاره به دور بودن مسافت ییلاقات در فصل بهار و تابستان و عدم دسترسی اهالی در موقع نیاز به پزشک و مشکلات موجود در راه‌ها افزود: در این راستا طرح ییلاق‌گردی پزشکان در مناطق عشایری استان برای رفاه حال عشایر پیگیری خواهد شد.

وی همچنین با بیان این که یکی از مهم‌ترین خواسته عشایر شهرستان‌های خلخال و کوثر عدم پرداخت مطالبات بیمه و خسارات آن از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی است، اظهار داشت: پیگیری این موضوع نیز در اولویت قراردارد.

وی با بیان این که ۵۰ درصد از حق بیمه دام عشایر از سوی منابع مالی دولت تامین می‌شود ولی بیمه در پرداخت خسارات وارده به دام سخت‌گیری می‌کند، اضافه کرد: اداره کل امور عشایری استان باید در پرداخت خسارات وارده به عشایر از سوی صندوق بیمه کشاورزی بیش از پیش تلاش کند.

نظری خواستار توزیع نهاده‌های دامی به‌صورت عادلانه و مستمر در مناطق عشایرنشین استان اردبیل به ویژه عشایر مناطق خلخال و کوثر شد و گفت: جمعیت عشایری ساکن در ییلاقات و قشلاقات استان، همه برابر بوده و به نسبت جمعیت دام خود به صورت مساوی باید نهاده‌های دامی یارانه‌دار دریافت کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس همچنین با اشاره به وجود مشکل کمبود آب شرب در ییلاقات، قشلاق‌ها و روستاهای عشایرنشین منطقه خلخال اظهار داشت: تامین برق و آب شرب لازم برای عشایر مهم و حیاتی‌تر است و توزیع پنل خورشیدی و تانکر آب در مناطق عشایری به صورت منظم از سوی اداره کل امور عشایری استان اردبیل باید تدوام یابد.

وی با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن راه‌های عشایری منطقه گفت: آرد عشایری برای مصرف نان خانوار عشایر نیز یکی از نیازهای اصلی بوده و اداره کل امور عشایری مکلف است در هر شرایطی نسبت به‌ توزیع عادلانه آرد مورد نیاز اقدام کند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی و ایجاد نمایندگی امور عشایر در مرکز شهرستان کوثر برای حذف تردد عشایر به مرکز شهرستان خلخال و استان نیز از جمله مطالبات به حق عشایر این شهرستان بوده که باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

کد خبر 559688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha