وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای مدعی شد که ایران با استفاده از زیرساخت رسانه‌ای خود در تلاش برای تضعیف انتخابات در آمریکا است.

پمپئو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای گفت که آمریکا مداخله خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.

وی در این بیانیه با اشاره به تحریم چند نهاد ایرانی به بهانه مداخله در روند انتخابات این کشور گفت: «تمام دولت آمریکا از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارد برای هدف قرار دادن کسانی که تلاش در مداخله در روند دموکراتیک ما دارند استفاده خواهد کرد.»

روز پنجشنبه وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه از اعمال تحریم‌های جدید علیه چند نهاد ایرانی به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳ سازمان رسانه‌ای ایران به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند و آمریکا اطلاعات تحریمی مربوط به ۲ نهاد ایرانی دیگر را به‌روزرسانی کرده و برای آن بهانه‌های تحریمی جدید در نظر گرفته است.

شرکت «بیان رسانه گستر»، «اتحادیه بین‌المللی رسانه‌های مجازی» و «اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی» سه سازمانی هستند که واشنگتن آنها را به «تلاش برای اثرگذاری روی انتخابات آمریکا» متهم کرده است.

دولت آمریکا علاوه بر تحریم این ۳ سازمان رسانه‌ای اطلاعات تحریمی مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه را هم به‌روزرسانی کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری، «فرمان اجرایی شماره ۱۳۴۸۴» که مربوط به تحریم عاملان ادعایی دخالت در انتخابات آمریکا است به بهانه‌های تحریمی این دو ۲ نهاد ایرانی اضافه شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا ۵ نهاد ایرانی را به دلیل تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات در ایالات متحده آمریکا در فهرست تحریم قرار داد.»

پمپئو در بیانیه روز جمعه خود مدعی شد که ایران با استفاده زیرساخت های رسانه‌ای خود در تلاش برای تضعیف انتخابات در آمریکا است.

آمریکا در حالی کشورهای دیگر را به دخالت در انتخابات متهم می‌کند که از سوی نهادهای مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشورها از طریق توسل به ابزارهای مختلف از جمله کودتا متهم است.

کد خبر 559656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha