جمعی از نمایندگان مجلس به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در نظر دارند با تدوین طرحی، شرایطی فراهم شود تا «بیمه تکمیلی» برای تمام کارگران اجباری شود.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت صدور بیمه تکمیلی برای کارگران اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت و معیشتی کارگران، اغلب در تأمین معاش و گذران زندگی با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید به موضوع درمان کارگران توجه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: معتقدم یکی از موضوعاتی که در زمینه هزینه‌های درمانی کارگران مغفول مانده و در بررسی لوایح بودجه سالانه، نادیده گرفته شده، ردیفی برای بیمه تکمیلی کارگران است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: جمعی از نمایندگان مجلس به همراه تعدادی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، در نظر دارند، با تدوین طرحی، شرایطی فراهم شود تا بیمه تکمیلی برای کارگران نیز مانند بیمه پایه تأمین اجتماعی به صورت امری اجباری تلقی شود.

بابایی تصریح کرد: قرار شده در این زمینه جلساتی را با نمایندگانی از سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم البته فعلا پیشنهاداتی در این باره مطرح و هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

وی اضافه کرد: بیمه تکمیلی برای کارگران موجب می‌شود تا بار سنگینی از هزینه‌های روزمره این قشر زحمتکش برداشته شود و آنها دغدغه کمتری برای هزینه‌های درمانی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید سازوکارهای بیمه تکمیلی برای کارگران و هزینه‌هایی که به کارفرما تحمیل می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد، در این طرح خواهان حمایت‌هایی نیز از کارفرمایان از محل منابع عمومی هستیم که باید شرایط آن با رویکرد کمترین آسیب به کارفرما بررسی شود.

کد خبر 559614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha