مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از پایان عملیات اجرایی پل شعیبیه به دیلم خبر داد و گفت: با ساخته شدن این پل مسیر اهواز به شوشتر ۵۰ کیلومتر کوتاه‌تر شد.

پل شعیبیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا رضایی روز جمعه ۲ آبان اظهار کرد: طول این پل ۱۶۲ متر و عرض آن ۱۳ متر است که ۱۹۰ میلیارد ریال هزینه ساخت آن از اعتبارات ملی تامین شد. از نظر سازه‌ای عرشه پل دال‌بتونی و تیرها باکس فلزی هستند و ۱۲۰۰ تن وزن عرشه این پل است. پل شعیبیه به دیلم ۳ دهانه باکس فلزی به همراه ۲ دهانه ۴۵ متری کنار و یک دهانه ۷۲ متری وسط دارد. این پل ۵۲ شمع دارد که طول هر کدام ۳۵ متر است.

اهمیت پدافندی پل شعیبیه-دیلم

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت پدافندی پروژه پل شعیبیه-دیلم گفت: با توجه به اینکه در سیلاب فروردین ۹۸ استان خوزستان تنها راه ارتباطی جنوب به شمال از طریق مسیر اهواز- اندیمشک به خرم‌آباد مسدود شد، در آن ایام، تنها راه ارتباطی باقی‌مانده استان به مرکز کشور مسیر اهواز- شوشتر- دزفول- اندیمشک- خرم‌آباد به سمت تهران بود.

رضایی تصریح‌ کرد: در آن مقطع زمانی، پل بندقیر در شوشتر متحمل بار ترافیکی بسیار سنگینی شد که مشکلات متعددی را برای عبور خودروها به ‌وجود آورد. احداث پل شعیبیه به دیلم باعث می‌شود از حجم بار ترافیکی پل بندقیر کاهش یابد و علاوه بر این، به‌ عنوان یک مسیر پدافندی در استان خوزستان هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نقش پل شعیبیه برای رونق اقتصاد کشاورزی منطقه

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از احداث این پل به عنوان عاملی برای رونق اقتصاد کشاورزی منطقه یاد کرد و گفت: شعیبیه در شهرستان شوشتر یک بخش بسیار مولد است که با حدود ۲۸ هزار نفر ساکن، دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی مستعد و بارور کشاورزی است.

رضایی با بیان اینکه این پل اتصال شعیبیه به روستاهای دیلم را فراهم کرد افزود: این پل همچنین روستاهای بخش میان آب و شعیبیه را به هم متصل می کند که تا پیش از این اهالی آن برای تردد از پل شناور استفاده می‌کردند و تردد آنها با مشکلاتی همراه  بود.

کد خبر 559536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha