جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید فردا (شنبه) به مصاف هم خواهند رفت.

لیونل مسی بارسلونا

به گزارش همشهری آنلاین  تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا فردا  (شنبه) در دویست و هفتاد و هشتمین مصاف خود رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

بارسلونا در تابستان گذشته اتفاقات عجیب و غریبی را تجریه کرد. مدیران این باشگاه پس از برکناری تیته ستین رونالد کومان را به عنوان سرمربی جدید تیم خود بر گزیدند. او پس از اینکه هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت در یک تصمیم جدید خواهان جدایی لوییز سوارز مهاجم اروگوئه ای این تیم شد.

همچنین لیونل مسی کاپیتان بارسلونا هم قصد داشت از جمع شاگردان کومان جدا شود اما پس از کش و قوس های فراوان و با توجه به بندی که در قراردادش وجود داشت مجبور شد یک فصل دیگر در بارسلونا باقی بماند.

مصاف این ۲ تیم را "ال‌کلاسیکو" می‌نامند. در تاریخ دیدارهای بارسلونا و رئال مادرید، آبی و اناری‌ها موفق‌تر از کهکشانی‌ها ظاهر شده و در ۱۱۵ بازی پیروز از زمین خارج شده اند.

بهترین گلزن ال‌کلاسیکو لیونل مسی کاپیتان فعلی تیم فوتبال بارسلونا است. این بازیکن تاکنون برای تیمش در مقابل رئال مادرید ۲۶ بار گلزنی کرده است. پس از مسی، آلفردو دی استفانو و کریستیانو رونالدو از رئال مادرید با ۱۸ گل زده مشترکا در رده دوم ایستاده اند.

در ترکیب فعلی رئال مادرید کریم بنزما با ۹ گل زده بهترین آمار را نسبت به هم تیمی های خود دارد.

سرخیو راموس کاپیتان تیم فوتبال رئال مادرید با ۴۴ بازی بیشترین سابقه حضور در رقابت‌های ال‌کلاسیکو را دارد. این بازیکن به دلیل مصدومیت بعید است در بازی فردا حضور داشته باشد و لیونل مسی شانس این را دارد تا با غیبت راموس به رکورد او در تعداد بازی‌های ال‌کلاسیکو برسد. مسی تاکنون ۴۳ بار مقابل رئال بازی کرده است.

پُرگل‌ترین ال‌کلاسیکو در تاریخ ۱۳ ژوئن سال ۱۹۴۳ روی داد که در آن دیدار رئال مادرید با نتیجه ۱۱ بر یک بارسلونا را در رقابت‌های "کوپا دل ری" شکست داد.

برخی از بازیکنان سابقه بازی در هر ۲ تیم را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به لوییز فیگو، رونالدو نازاریو، ساموئل اتوئو، لوییز انریکه و لوپتگی اشاره کرد.

پُرگل ترین تساوی این ۲ تیم هم به سال ۱۹۱۶ بر می گردد که بازی با نتیجه ۶ بر۶ به پایان رسید. آخرین دیدار بارسلونا و رئال مادرید به ۱ مارس ۲۰۲۰ بر می گردد که در آن بازی تیم رئال توانست حریف خود را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد. گل های رئال را ماریانو دیاز و جونیور وینسیوس به ثمر رساندند.

تیم رئال مادرید در هفته نخست رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل میزبان خود شاختار دونتسک اوکراین با نتیجه سه بر ۲ شکست خورد اما بارسلونا توانست حریف خود یعنی تیم فرنتس‌واروش را با نتیجه پنج بر یک شکست دهد.

در لالیگا هر ۲ تیم تقریبا شرایط یکسانی دارند. بارسلونا در هفته ششم مقابل ختافه شکست خورد و رئال مادرید نیز مغلوب کادیز مغلوب شد.

جایگاه بارسلونا و رئال مادرید در جدول لیگ اسپانیا هم چنگی به دل نمی زد. رئال با پنج بازی و کسب ۱۰ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و بارسلونا با هفت امتیاز از چهار بازی در رده نهم ایستاده است. همچنین در این بازی اگر رئال مادرید شکست بخورد احتمال دارد زین الدین زیدان از هدایت این تیم برکنار شود.

قضاوت دیدار فردای بر عهده "خوان مارتینز مونوئرا" است. این داور نخستین قضات ال‌کلاسیکویی خود را تجریه می کند.

رئال‌مادرید در ۲۴ قضاوت مونوئرا ۱۵ برد کسب کرده، ۸ بازی را با تساوی به پایان رسانده و ۴ بار باخته است. آمار بارسا در ۲۱ بازی با قضاوت او نیز ۱۵ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست است.

مونوئرا ۵۰ کارت زرد به بازیکنان رئال و ۴۹ کارت زرد به بازیکنان بارسا نشان داده و البته خسوس وایخو (رئال) را با کارت قرمز اخراج کرده است. نکته جالب آن که او برای هر کدام از ۲ تیم، ۵ بار پنالتی گرفته است.

این بازی فردا از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه خانگی بارسلونا (نیوکمپ) و بدون حضور هواداران به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

کد خبر 559508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha