دومین و آخرین مناظره انتخاباتی دانلد ترامپ و جو بایدن در حالی به پایان رسید که رئیس جمهوری آمریکا به گواه کارشناسان باز هم نتوانست به اهداف خود در این مناظره سرنوشت‌ساز دست یابد.

ترامپ در مناظره

به گزارش همشهری آنلاین، چهار کارشناس گاردین بر این باورند که ترامپ آخرین فرصت خود را هم برای کم کردن فاصله‌اش با بایدن از دست داد و در ۱۰ روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید سیاستی دیگر پیش بگیرد.

جیل فیلیپوویچ، نویسنده و حقوقدان آمریکایی بر این باور است که ترامپ در مناظره دوم تقریبا هیچ حرفی برای گفتن نداشت؛ نه یک طرح، نه یک برنامه، نه یک نقشه راه، نه حتی امید و هدف و آرزو. آنچه از سخنان رئیس جمهوری آمریکا در مناظره دوم با بایدن برمی‌آمد، رسیدن به قدرت برای به دست آوردن اهداف شخص خودش بود، نه هیچکس دیگر.

آرت کولن، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۱۷ درباره مناظره بامداد جمعه ترامپ و بایدن چنین جمع‌بندی می‌کند: «بایدن در این مناظره دست بالا را داشت. آنچه از ترامپ دیدیم، یک نامزد شکست‌خورده با انبوه ادعاهای اثبات‌نشده بود. او برای ماندن در رقابت یک پیروزی بزرگ نیاز داشت اما حتی به پیروزی کوچک هم نرسید.»

چکیده دیدگاه لوید گرین، وکیل و حقوقدان نیویورکی و عضو اردوگاه انتخاباتی جرج بوش پدر در ۱۹۸۸ هم درباره مناظره دوم این چند جمله است: «پاسخ‌های ترامپ کلیشه‌ای و تکراری بود و سخنان بایدن دقیق و همراه با جزئیات. در پایان مناظره هم مردم آمریکا، نامزدی به نام جوزف بایدن و البته مجری برنامه خانم کریستن ولکر برنده‌های نهایی لقب گرفتند.»

ملیکا جبلی، نویسنده و حقوقدان و فعال رنگین‌پوست آمریکایی هم مناظره نهایی ترامپ و بایدن را این‌گونه ارزیابی می‌کند: «نامزدها ۴۵ دقیقه درباره نظام بهداشت و درمان حرف زدند و حدود یک ساعت درباره اقتصاد اما سر و ته ماجرای نژادپرستی در آمریکا را در ۱۰ دقیقه هم آوردند. در واقع، بایدن و ترامپ ایده‌ای برای حل یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های تاریخ أمریکا نداشتند.»

کد خبر 559499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha