روزنامه بیلد آلمان گزارش داد که این کشور در حال آماده شدن برای شروع واکسیناسیون بر ضد ویروس کرونا پیش از پایان سال میلادی جاری است.

‌BioNTech

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز روزنامه بیلد بدون ذکر منابعش روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) ‌نوشت وزارت بهداشت آلمان قصد دارد ۶۰ مرکز ویژه واکسیناسیون ایجاد کند تا امکان ذخیره واکسن‌ها در دمای مناسب فراهم شود.

به نوشته روزنامه بیلد، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان که آزمایش کرونای خودش روز چهارشنبه مثبت شد، در یک کنفرانس ویدئویی در اوائل این هفته گفت شرکت آلمانی بیوان‌تک به کسب تایید واکسن کرونا نزدیک شده است.

هنگامی که از اشپان سوال شد  انتظار دارد چه زمانی نخستین واکسیناسیون‌ها انجام شود، او گفت: «این کار ممکن است پیش از پایان سال شروع شود.»

شرکت بیوان‌تک با همکاری شرکت آمریکایی فایزر در حال ساخت یک واکسن ضد ویروس کرونا است.

دولت آلمان ماه پیش ۷۴۵ میلیون دلار اعتبار مالی به شرکت‌های زیست‌فناوری بیوان‌تک و کیورواک داد تا کارشان در زمینه واکسن‌های کووید-۱۹ سرعت بخشند و ظرفیت تولیدی واکسن در آلمان را بالا ببرند.

فایزر و بیوان‌تک روز سه‌شنبه شروع کارآزمایی‌های بالینی ترکیبی مرحله اول و مرحله دوم واکسن تولیدی‌شان برای ویروس کرونا را که بر اساس mRNA است، اعلام کردند.

نتایج کارآزمایی واکسن این شرکت‌ها در آمریکا نیز تا پایان این ماه اعلام خواهد شد.

میزان عفونت‌های کرونا در آلمان در حال شتاب گرفتن بوده است. داده‌های منتشرشده در  روز پنجشنبه نشان داد که شمار موارد ثابت‌شده برای نخستین بار به بیش از ۱۰۰۰۰ مورد در یک روز افزایش یافته است.

کد خبر 559477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha