یک بررسی جدید نشان می‌دهد میزان عوارض ناشی از بیماری شدید کووید-۱۹ ناشی از کرونا ویروس بیشتر از آنفلوانزای شدید است.

flu covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پژوهشگران آمریکایی ۳۹۴۸ فرد بزرگسال بستری‌شده به علت کووید-۱۹ را با ۵۴۵۳ فرد بزرگسال بستری‌شده به علت آنفلوانزای شدید در سال‌های پیش مقایسه کردند.

این گروه بیماران آنفلوانزا نسبت به گروه بیماران کووید میزان بالاتری از بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری قلبی و دیابت داشتند. میزان مرگ بیماران کرونا نسبت به بیماران آنفلوانزا بیش از پنج برابر بیشتری و میزان نیاز آنها به پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه و شمار روزهای بستری‌شان تقریبا دو برابر بیشتر بود. بیماران کرونا همچنین میزان‌های بالاتر ۱۷ عارضه متفاوت از جمله عوارض مربوط به ریه‌ها، خون، قلب، رگ‌های خونی، دستگاه عصبی، کلیه‌ها و کبد را داشتند.

این بررسی که نتایج آن در گزارش هفتگی مرگ‌ومیر و عوارض «مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا» منتشر شده است، همچنین نشان داد که خطر عوارض کووید-۱۹ در میان سیاه‌پوستان، لاتین‌تباران و سایر بیماران غیر سفیدپوست حتی پس از در نظر گرفتن سن و بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر است.

به گفته این پژوهشگران یافته‌های آنها شاهد دیگری بر این امر است که اقلیت‌های قومی و نژادی به طور نامتناسبی بیشتر از کووید-۱۹ آسیب دیده‌اند.

کد خبر 559455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha