معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: دانش‌آموزان منتظر تبلت نباشند و از بسترهای دیگر روند آموزش را پیگیری کنند.

رضوان حکیم‌زاده معاون وزیر آموزش و پرورش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، رضوان حکیم‌زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: البته برای تهیه تبلت ازسوی معاونت توسعه ریاست جمهوری اقدامات فراوان انجام شده است. اما اصل بر این است که دانش‌آموزان منتظر تبلت نباشند و آموزش را از بسترهای دیگر پیگیری کنند.

او درباره کیفیت آموزش‌های آنلاین گفت: شرایط جدید دشواری‌های خاص خود را دارد. شرایط و کیفیت یادگیری سال گذشته در مقایسه با امسال متفاوت بود. چون سال گذشته کرونا در حالی منجر به تعطیل شدن مدارس شد که دو سوم سال تحصیلی طی شده بود.

حکیم‌زاده تاکید کرد: به‌همین دلیل در شیوه‌نامه‌ها، مسئولیتی برای مدیران مدارس تهیه شده تا به‌شکل مداوم بر حسن انجام وظایف کادر مدرسه نظارت داشته باشند. یکی از این اقدامات اطمینان از یادگیری دانش‌آموزان است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: روند یادگیری و بازخوردها برای مدیران مدرسه نیز تعریف شده است. در این زمینه هم مادران تلاش می‌کنند. در این میان از والدین درخواست داریم که شرایط کنونی همچنان به حمایت‌های خود ادامه دهند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: والدین درصورت مشاهده تنزل کیفیت آموزش‌ها باید معلم و مدیر را از آن مسئله آگاه کنند تا اصول یادگیری دانش‌آموز و فعالیت‌های لازم انجام شود.

این مسئول درباره تهیه تبلت‌ برای دانش‌آموزان کم برخوردار و اقدامات در زمینه برطرف‌سازی کم و کاستی‌ها موجود گفت: آموزش‌وپرورش چند بستر برای ارائه آموزش‌ ایجاد کرده است. اینکه دانش‌آموز تبلت نداشته باشد توجیهی در بازماندنش از روند آموزش نیست، بلکه بارها تاکید شده این دانش‌آموزان باید از طریق صداوسیما خدمات آموزش را دریافت کنند.

حکیم‌زاده تاکید کرد: همچنین بسته‌های آموزشی در مناطق سفید و کم‌جمعیت توزیع می‌شود. چون این مناطق به زیرساخت‌های فناوری دسترسی ندارند.

کد خبر 559384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha