نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس هیچ اطلاعی از قرارداد با چین و همچنین تقسیمات دریای خزر ندارد.

کاظم دلخوش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید کاظم دلخوش در اخطاری مستند به اصول ۳، ۷۷ و ۷۸ قانون اساسی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه مجلس شورای اسلامی گفت: در اصل ۷۷ گفته عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و در اصل ۷۸ گفته که هرگونه تغییر در خطوط مرزی ممنوع است مگر اصلاحات جزئی و در نهایت گفته که باید به تصویب چهار پنجم نمایندگان برسد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال‌های گذشته دو اتفاق افتاده یکی دریای خزر و تقسیمات‌اش که مجلس شورای اسلامی اصلا در جریان آن نبوده و دیگری قرارداد با چین در برداشت از دریا و برخی کارهای دیگر که مجلس هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد.

دلخوش در بخش دیگری از تذکر خود گفت: ستاد کرونا در حال کار است ولی مشکلات روز به روز اضافه می‌شود. قرار بود نشستی گذاشته شود و درباره بحث مواد ضدعفونی‌ کننده، ماسک و نحوه‌ پیشگیری در این وضعیت و مشکلات بخش‌های مختلف صحبت شود. همچنین گفته بودید جلسه غیرعلنی در این زمینه خواهیم داشت که چنین اتفاقی نیفتاده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی هم جلسه غیرعلنی گذاشته می‌شود نهایتا رییس مجلس می‌گوید مشکلات چنین و چنان است در حالی که این مشکلات را همه مردم می‌دانند و بعد می‌گویند با چند وزیر جلسه می‌گذاریم یعنی ۲۹۰ نماینده که براساس قانون نماینده کل ملت هستند در برخی تصمیم‌های پشت پرده مجلس شورای اسلامی نیستند.

کد خبر 559219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha