سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نامزدهای دریافت پروانه زرین بخش مسابقه سینمای ایران بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان همدان معرفی شدند.

روابط عمومی جشنواره، نامزدهای ۴ پروانه طلایی فیلم‌های بلند را به این ترتیب اعلام کرد: بهترین فیلم بلند سینمایی؛ جعبه موسیقی به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی، مانا به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مؤسسه رسانه‌های تصویری و هامون و دریا به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. بهترین کارگردانی فیلم بلند سینمایی؛

ابراهیم فروزش برای فیلم هامون و دریا، حسین قاسمی جامی برای فیلم زمزمه بودا و فرزاد موتمن برای فیلم جعبه موسیقی.

بهترین فیلمنامه؛ مسعود احمدیان برای فیلم جعبه موسیقی، علیرضا رزازی‌فر برای فیلم مانا و ابراهیم فروزش برای فیلم هامون و دریا. بهترین بازیگر کودک و نوجوان؛

علی شادمان برای فیلم زمانی برای دوست داشتن، مهران گل محمدزاده برای فیلم هامون و دریا و آرمیتا مرادی برای فیلم مانا.

به این ترتیب از همین حالا معلوم است که هامون و دریا و جعبه موسیقی بدون پروانه از همدان خارج نخواهند نشد.

ضمن‌اینکه مانا و زمزمه بودا هم در این رقابت، شانس خوبی دارند.اما در بخش فیلم‌های ویدئویی هم به خاطر خواهرم، سفر به سرزمین اعداد و ماه قرمز، برای دریافت پروانه زرین بهترین فیلم بلند ویدئویی رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین فیلم نیمه بلند ویدئویی نیز قاب عکس، مدرسه ما و نان و لی لی، نامزد نهایی‌اند و نامزدهای بهترین فیلم کوتاه ویدئویی هم خانه فاطمه کجاست، شیرهای آلواتان و مرگان اعلام شده‌اند.

نقاشی ۲۵۰۰ متری کودکان همدانی

اما در جشنواره امسال که قصد کرده برنامه‌های حاشیه‌ای جذابی هم داشته باشد، ۳۰۰ کودک همدانی برای گرامیداشت روز مادر، بر بومی ۲۵۰۰ متری، نقاشی کشیدند. کشیدن این نقاشی که به مناسبت روز ولادت حضرت زهراس برنامه‌ریزی شده است، ۳ ساعت طول کشید.

اما به گفته مدیر اجرایی جشنواره، برنامه‌های دیگری نیز برای شب میلاد حضرت زهرا تدارک دیده شده است؛ «برپایی مراسم نورافشانی، گرامیداشت مقام و منزلت زن و مادر در کنار میدان آرامگاه بابا طاهر.»

جالب اینکه مسئول برنامه نورافشانی، عظیم محمدی، مدیر جلوه‌های ویژه فیلم ماه قرمز است که در جشنواره امسال هم حضور دارد. آخرین تجربه محمدی، طراحی جلوه‌های ویژه مجموعه بی‌صدا فریاد کن مهدی فخیم‌زاده بوده است.بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فردا به کار خود پایان می‌دهد.

رئیس داوران سیفژ

با انتخاب گروه داوران سیفژ، محسن چینی‌فروشان به‌عنوان رئیس داوران سیفژ در جشنواره فیلم کودک انتخاب شد.

محسن چینی‌فروشان مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیأت‌مدیره سیفژ و معاون اول این سازمان، مایکی کانتولا مدرس مرکز سینمایی پیرکانما در فنلاند و گونتر کینستلر مشاور سینمای کودک در آلمان و عضو هیأت مدیره  سیفژ، گروه داوران سیفژ را تشکیل می‌دهند.

سیفژ مخفف عنوان سازمان جهانی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است و جایزه ویژه خود را به فیلم منتخب داوران این بخش اهدا می‌کند.

اما داوری بخش بین‌الملل جشنواره هم امسال رئیس ایرانی دارد؛رسول صدرعاملی، کارگردان فیلم‌های دختری با کفش‌های کتانی، من ترانه پانزده سال دارم و دیشب باباتو دیدم آیدا.

کد خبر 55921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز