جف بریجز، بازیگر مشهور آمریکایی که برای فیلم «لبوفسکی بزرگ» برنده جایزه اسکار شد، می‌گوید دچار سرطان لنفاوی یا لنفوم است.

Jeff Bridges

به گزارش همشهری آنلاین جف بریجز در پستی در توئیتر با اعلام تشخیص لنفوم نوشت: «گرچه این بیماری جدی است، اما من از اینکه گروهی عالی از پزشکان دارم و پیش‌آگهی بیماری خوب است، احساس خوشبختی می‌کنم. من درمان را شروع می‌کنم و شما را در جریان روند بهبودی‌ام خواهم گذاشت.»

بریجز که در دهه‌ گذشته در حوزه کنشگری مدنی بسیار فعال بوده است، از حمایت طرفدارانش تشکر کرد و از همه آنها خواست در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری رای دهند.

لنفوم نوعی سرطان است که به دستگاه لنفاوی بدن حمله می‌کند. بریجز نوع لنفومی را که به آن مبتلا است، مشخص نکرد، اما انواع بسیاری از این بیماری وجود دارد.

دو نوع اصلی لنفوم وجود دارد: لنفوم هوچکینی که انتشار سرطان به شیوه‌ای منظم از یک گروه از گره‌های  لنفاوی به گروه دیگر گسترش پیدا می‌کند و لنفوم غیر هوچکینی که به شکل منظم گسترش پیدا نمی‌کندو.

آخرین آمار مراکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که سالانه ۷۰۰۰۰ لنفوم غیر هوچکینی در این کشور تشخیص داده می‌شود و بیش از ۲۰۰۰۰ نفر به علت این بیماری می‌میرند. در مقابل، فقط ۸۵۷۶ مورد جدید لنفوم هوچکینی تشخیص داده شده است که فقط بیش از ۱۰۰۰ نفر آنها به علت بیماری درگذشته‌اند.

کد خبر 559198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha