رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از تالاب بین‌المللی کانی‌برازان ۲۵۰۰ قطعه اردک سرحنایی مهاجر مشاهده کردند.

اردک سرحنایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فاروق سخنور اظهار کرد: این اردک‌ها که در لیست گونه‌های حمایتی قرار دارند در دسته‌های صدتایی در مسیر کوچ خود از مناطق شمالی به جنوب در این تالاب برای استراحت و تغذیه توقف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه  مدت حضور این پرندگان مهاجر در این تالاب متفاوت بوده و برخی دسته‌ها زودتر و برخی دیگر دیرتر کانی‌برازان در آذربایجان غربی را ترک می‌کنند، اضافه کرد: با کاهش دمای هوا در مناطق شمالی، گونه‌های دیگری از جمله فلامینگو و غازخاکستری نیز وارد این تالاب می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد افزود: این تالاب به علت وضعیت مطلوب و امنیت مناسب به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمال‌غرب کشور تبدیل شده و همه‌ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی حجم آب تالاباضافه کرد: حجم کنونی آب این تالاب به حدود ۲ میلیون متر مکعب رسیده و عمق آب در برخی مناطق به بیش از ۸۵ سانتی‌متر رسیده است.

وی از اهالی روستاهای اطراف این تالاب بین‌المللی خواست برای حفاظت بیشتر از این مهمانان پاییزی تالاب، هرگونه ورود شکارچیان و افراد متفرقه را به نزدیکی تالاب را به محیط‌بانان مستقر در سایت پرنده‌نگری کانی‌برازان گزارش دهند.

کد خبر 559123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha