معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۲۴۰ میلیون دلار کالا از این منطقه به ۱۰ کشور جهان صادر شده است.

منطقه آزاد ارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صفر شاسفند با بیان اینکه صادرات منطقه آزاد ارس شامل ۴ بخش صادرات قطعی، صادرات کالاهای داخلی، صادرات مجدد و صادرات به سرزمین اصلی است اظهار کرد: صادرات قطعی منطقه آزاد ارس در این مدت ۶۳ میلیون دلار بود که نسبت به صادرات ۵۶ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است.

وی ارزش صادرات حاصل از تولید این منطقه به سرزمین اصلی را ۸۲ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به صادرات ۷۷ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد دارد. صادرات کالای داخلی منطقه نیز در این مدت ۹۵ میلیون دلار بود که نسبت به صادرات ۳۵ میلیون دلاری ۶ ماه اول سال گذشته ۱۷۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: میزان صادرات مجدد ارس در پایان ۶ ماه اول سال با توجه به شرایط کرونایی، بسته شدن مرزها و نیز قرار گرفتن عمده کالاهای صادرات مجدد در ردیف گروه ۴ و همچنین به ‌دلیل ممنوعیت ثبت سفارش گروه ۴ کاهش قابل تاملی داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس صادرات قطعی انجام‌شده، عمده این اقلام که شامل خشکبار، مصنوعات پلاستیکی، جامبوبگ و تسمه پروپیلن، کیسه پلی‌پروپلینی، نخ پلی‌استر، هیدورکربن، شمش فولادی و انواع ماشین‌آلات خط تولید است، به کشورهای آذربایجان، ترکیه، عراق، قزاقستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ارمنستان، جمهوری چک و ازبکستان صادر شده است.

منطقه آزاد ارس در آذربایجان شرقی با بیش از ۷۰ هزار هکتار وسعت با مرکز شهر مرزی جلفا و ۳ ناحیه منفصل در شهرستان خداآفرین در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.

کد خبر 559107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha