چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: ۳۰۰ کودک کار و دستفروش متکدی از سوی دستگاه‌های ذیربط در اردبیل شناسایی و برای ساماندهی این افراد اقدام‌های اساسی انجام شده است.

کودک کار و متکدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بهروز ندائی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل گفت: کودکان کار در اردبیل عموماً از خانواده‌هایی هستند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و رفع این مشکل اجتماعی نیازمند توجه مسئولین حمایتی و خیرین است.

معاون سیاسی استاندار اردبیل با بیان این که برخی افراد گدایی را برای خود به عنوان شغل انتخاب کرده اند افزود: طبق بررسی‌های انجام شده افرادی که از لحاظ مالی مشکل چندانی ندارند اما هر روز در سطح شهر تکدی گری می‌کنند، با برنامه ریزی های انجام شده ساماندهی و کنترل می‌شوند.

وی با تاکید بر این که رسانه‌ها و صدا و سیما باید در این راستا اطلاع رسانی مناسبی انجام دهند افزود: صدا و سیما برای این بخش می‌تواند فیلم‌های مستند کار کند و تشکل‌های مردم نهاد و انجمن‌های خیریه نیز بایستی در این راستا بیش از پیش همکاری کنند.

وجود ۳۰۰ کودک کار و دست فروش متکدی در اردبیل

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: طبق آمار دقیق کلاً در سطح استان نزدیک ۳۰۰ نفر کودکان کار، متکدیان و افراد دست فروش متکدی وجود دارد که ساماندهی این افراد کار سختی نیست و با کمک دفاتر تسهیل گر در حاشیه شهر قابل کنترل هستند، البته باید پیشنهاد و خواسته این دفاتر از دستگاه‌های مرتبط مشخص شده و حل و فصل شود.

ندائی ادامه داد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان بالاترین مرجع تقسیم اعتبار است و کارگروه زیادی زیر نظر این شورا فعالیت می‌کرد که اکنون به ۴ کارگروه تقلیل یافته، بنابرین اعتبارات بر اساس پیشنهادهای کارگروه‌های مرتبط تخصیص داده خواهد شد.

اختصاص ۳۷۲ میلیون تومان برای ساماندهی متکدیان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به این که در ساماندهی متکدیان و کودکان کار همکاری‌های بین بخشی ضرورت دارد افزود: ۲۵۸ میلیون تومان برای سال گذشته و ۱۱۴ میلیون تومان برای امسال از سوی سازمان بهزیستی استان برای ساماندهی این افراد هزینه شده است.

ندائی از دستگاه‌های اجرایی متولی ساماندهی متکدیان خواست با برگزاری جلسات هم اندیشی و الگوبرداری از استان‌های موفق در این زمینه، ساماندهی این افراد در سطح شهر را به سرانجام برسانند.

کد خبر 559095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha