چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

خبرهایی از سرقت یا شکسته شدن مجسمه‌های شهری تبریز در روزهای اخیر در فضای مجازی انتشار یافت و سئوال‌هایی درباره چرایی آن در ذهن شهروندان ایجاد شد که سرقت مجسمه‌های کودکان از بوستان صدف از جمله آن است.

مجسمه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز با تایید سرقت یکی از مجسمه‌های کودکان در پارک صدف تبریز اظهار کرد: یکی از مجسمه‌های کودکان در این پارک به سرقت رفته است.

مسعود برزگر جلالی با بیان اینکه باید ماجرای دقیق این سرقت و جزئیات را از شهرداری‌ منطقه مربوطه جویا شد، چراکه در محدوده‌ شهرداری‌های مناطق قرار دارد ادامه داد: با بدتر شدن اوضاع اقتصادی شاهد این اتفاقات هستیم. این مجسمه‌ها دارای پایه‌های فلزی و رویه فایبرگلاس بودند.

وی به ماجرای کنده شدن انگشتان مجسمه‌های تکمچی نیز اشاره کرد و افزود: این کار هم توسط افراد مریض‌الاحوال انجام شده و نمی‌دانیم به چه علتی این کارها را انجام می‌دهند. احتمالا باید در کنار هر مجسمه یک نگهبان بگذاریم.

هنرمند مجسمه‌ساز تبریزی و خالق مجسمه‌های کودکان در پارک صدف تبریز اظهار کرد: برای خلق این آثار هزینه و زحمت بسیاری صرف کردم تا کیفیت خوبی داشته باشد. بعد از اتمام کار نیز مجسمه‌ها را در ۱۷ مهرماه در پارک صدف تبریز نصب کردیم، اما ۲ هفته هم از نصب این مجسمه‌ها نگذشته بود که با تماس یکی از دوستانم از سرقت یکی از مجسمه‌ها باخبر شدم.

حامد لطف‌الله‌پور که این مجسمه‌ها را به همراه اکیپ خود در پی اعلام فراخوان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز طی ۶ ماه خلق کرده است، گفت: بعد از شنیدن خبر به پارک صدف رفتم و ماجرا را از نگهبانی جویا شدم، در حالی که یک روز از سرقت گذشته بود و نه اطلاعی به بنده داده بودند، نه به پلیس آگاهی و نه به مسئولان شهرداری.

وی با بیان اینکه ۶ ساعت زمان برد تا این مجسمه‌ها را در پارک نصب کردیم اضافه کرد: سرقت و کندن این مجسمه‌ها حداقل یک ساعت و نیم زمان می‌خواهد و این در حالی است که پارک صدف نگهبان شبانه‌روزی دارد و این مجمسه‌ها هم در فاصله ۲ متری نگهبانی قرار دارد.

لطف‌الله‌پور با بیان اینکه مجسمه‌ها پایه فلزی دارد و رویه آن از جنس فایبرگلاس است اظهار کرد: متریال این مجسمه مهم نیست و صرفا ارزش هنری دارد. سرقت‌ این مجسمه‌ها عادی نیست، چراکه این مجسمه‌ها شناخته‌شده‌اند و کسی نمی‌تواند آن را از شهر خارج کند و یا مورد استفاده قرار دهد و متریالش را به فروش برساند. نمی‌دانم هدف از این سرقت چیست. مجسمه‌های کودکان پارک صدف شامل ۵ کودک در حال بازی بود که یکی از آنها به سرقت رفته و یکی دیگر نیز از جایش لق شده، اما موفق به سرقت آن نشده‌اند. هم‌اکنون ۴ مجسمه در پارک موجود است. ظاهرا برای مسئولان شهری این موضوع اهمیتی ندارد.

کد خبر 559012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha